Papa Benedict si Declaratia de la Praga

BenedictXVI Prague Declaration

Am citit ieri, pe site-ul Hotnews, despre declaraţia Papei Benedict XVI potrivit căreia lagarele de concentrare naziste au fost “simbolurile iadului pe pamant”. M-am întrebat atunci când va face papa o declaraţie similară cu privire la lagărele de exterminare comuniste, chiar mai criminale decât cele naziste, şi la fel de made in hell.

Astăzi am intrat pe blogul domnului Vladimir Tismăneanu, aşa cum fac cu regularitate, şi am descoperit că şi el a avut aceeaşi reacţie la citirea declaraţiei papei (vorba englezului, great minds think alike 🙂 pentru cei care n-au observat, asta este autoironie).

Această observaţie i-a dat ocazia domnului Volo, cum îl alintă prietenii, să-şi încurajeze din nou cititorii să semneze Declaraţia de la Praga legata de condamnarea comunismului. Domnul Ioan T. Morar se alătură şi el AICI sugestiei domnului Tismăneanu.

O fac şi eu din nou, aşa cum am mai făcut-o (AICI şi AICI), invitându-vă încă odată să semnaţi acest important document, desigur, dacă credeţi că el exprimă în mod corect opinia dvs. despre natura criminală a ideologiei comuniste.

Author: DanutM

Anglican theologian. Former Director for Faith and Development Middle East and Eastern Europe Region of World Vision International

2 thoughts on “Papa Benedict si Declaratia de la Praga”

  1. Desigur, George. Papa va fi avut motivele lui. Pentru noi cei din este insa, nementionarea comunismului alaturi de nazism este problematica. Sunt sigur ca, agil si informat cum il stiu, Papa Ratzinger va rectifica aceasta scapare.

    Like

  2. Suferintele, zic eu, nu pot fi comparate functie de cine le-a provocat si in numele caror ideologii, respectiv nazista sau comunista, s-au produs. Suferinta ramine aceiasi si, dintotdeauna am considerat, fara a ma raporta la vreo teologie anume, ca a produce cuiva suferinta (oricare ar fi ea), in mod gratuit, este, intr-adevar, un pacat de nesters si condamnabil. Acum, in legatura cu subiectul de mai sus, nu stiu daca Papa Ratzinger s-ar fi nascut intr-o tara ex. comunista si ar fi avut la git, copil fiind, cravata rosie de pionier, nu ar fi condamnat si comunismul si crimele sale? Poate ca Sanctitatea Sa a vrut, prin aceasta declaratie, sa se departeze, spunind-o altcumva, de acele insinuari privind adolescenta sa in timpul celui de-al 3 Reich si de unde i se trage si o porecla nu prea eleganta, de “nazipapa” prin mediile anticatolice.

    Like

Leave a comment