Revista Impact nr. 1 – 4 – Miss Univers – I


Rembrandt – Adam & Eve

MISS UNIVERS – I

Intenţia noastră este de a vă prezenta de fiecare dată, un interviu cu cîte una din femeile ilustre ale Bibliei. Ele au trait pe parcursul a mii sau chiar zeci de mii de ani, in ere, epoci istorice, in tări şi culturi diferite, confruntîndu-se fiecare cu probleme specifice civilizaţiei fiecareia.

Unele au fost privilegiate, au avut o situaţie materială bună, un statut social deosebit, au avut parte de ceea ce dă identitate şi sens vieţii unei femei: soţ, copii, – altele nu, dar toate au încercat să facă faţă situaţiilor, problemelor încercărilor de multe ori dificile şi cele mai multe dintre ele au reuşit cu succes. Chiar exemplele negative sînt edificatoare pentru noi, mai ales privind atitudinea faţă de Dumnezeu a fiecarei femei. Convingerea mea este că exemplul lor va fi incitant pentru noi astăzi,

trăgînd concluziile care se impun, aplicabile şi în vieţile noastre, dar nu fără a le contextualiza la împrejurările concrete ale timpurilor noastre.

Asadar vom începe cu prima femeie din lume, dar să o lăsăm pe ea să se prezinte:

* * *

– Bună ziua, stimata doamnă! Astăzi stimate cititoare ale revistei IMPACT avem onoarea  de a avea în mijlocul nostru pe marea cîştigătoare a concursului: MISS UNIVERS. Înainte de a ne dezvălui cine sînteţi şi cum aţi reuşit să cîştigaţi, vă rog să ne spuneţi: a fost greu, dificil, acest examen pentru dvs?

– Buna ziua,sînt foarte încîntată de atenţia pe care mi-o acordaţi,şi sincer vă spun, nu mă aşteptam la aşa ceva după o pauză aşa de mare de la premiera mea!E o mare cinste.

– Va mulţumim, şi am dori acum să nu ne mai ţineţi în ignoranţă, deci – ”cine sînteţi dvs. miss Univers? Ce ati făcut în ultimii cinci ani?

Nu vă speriati, nu fac parte din nici un partid! În ultimii cinci ani n-am fost in PCR! Numele meu este EVA, sau mai complet, dacă vreţi ar fi Eva lui Adam sau Eva Adamovici, Eva Adamescu,Eva Adams,Eva Adamesco Eva von Adam ,Eva Adamson, Eva ben Adam, Eva Adamiţki şi mă opresc aci deşi lista ar putea continua.

– O, Dar sînteţi o adevărată mare vedetă! Aveţi atîtea nume, un adevărat palmares, deci repet prima mea intrebare,a fost greu concursul d-nă Eva?

– Desigur, nemaipomenit de greu, mai ales că eu ieşisem tocmai dintr-un atelier inedit de creaţie şi eram cam buimăcită.

– Buimăcită? Cum aşa? Interesant!

– Da, s-o luăm pe rînd: mai întîi că nu cunoşteam pe nimeni acolo, şi asta este un handicap serios, nu credeţi? Am auzit că în tara dvs. într-o vreme, dacă nu cunoşteai pe nimeni, era foarte dificil, nu-i aşa, ba chiar se putea muri de foame?

– Ei, să nu exagerăm, au fost şi vremuri grele, dar acum, e altceva în libertate.

– A,foarte bine, însă aveţi grija în privinţa libertăţii,eu am păţit-o rău de tot! Un lider al unui rău partid m-a atras şi a fost o mare catastrofă! Atît pentru mine cît şi pentru familia mea. Mi-am revenit imediat însă era prea tirziu!

– Să înţeleg că sînteţi împotriva libertăţii individului? Tocmai dvs?

– Nicidecum, libertatea implică însă pentru cei ce nu o cunosc un foarte mare risc, dar merită.Adesea însă  pentru liniştea noastră, preferăm gardurile comode şi bune.

– Dar să revenim la oile noastre! De problema rătăcirii de dincolo de garduri ne păzesc alţii! A propos, aţi auzit de FSN ?

– Nu, nu cunosc.Să continuăm deci mai era şi problema imaginii de sine.  Nu mă cunoşteam, pare curios dar ăsta-i adevărul, nu ştiam cîte parale fac. Unii chiar au încercat să mă achite la proces, invocînd şi scuza inocenţei mele.

– Cum, aţi fost implicată într-un proces? Devine picantă afacerea!

– Da, aceasta a fost nenorocirea vieţii mele, nu vă voi ascunde acest lucru.

– Şi concursul,spuneati că a fost dificil? Cine a fost în juriu?

– O, tot universul a fost acolo, numai ochi şi urechi! Cel mai greu însă a fost că erau de faţă acolo şi Excelenţele Lor!

– A, aţi avut un auditoriu regal, şi cine mai concura cu dvs.?

-Tot felul de figuri, care de care mai grozave! De exemplu: d-na Gazela suplă şi mladioasă, d-na Antilopa la fel, apoi d-na Pantera, violentă dar şi foarte graţioasa, d-na Porumbiţa cu glasul ei dulce, ochi languroşi şi faţă atît de plăcută, ca să nu mai vorbim că au fost şi altele chiar dizgraţioase de-a dreptul ca de pildă d-na Vaca sau uriaşa d-nă Mamut. Ei, dar astea au fost dintre concurentele mai sărace,dar să le vedeţi pe cele din Occident ce drăguţe şi ce ţoale aveau, nişte materiale vaporoase- numai spumă şi sclipiri. Nici nu atingeau pămîntul, în comparaţie cu aceste fiinţe angelice şansele mele scădeau simţitor. Cît despre hainele mele mi-e ruşine acum să şi

povestesc, mai rău ca la primul concurs de miss al companiei de fotbal prezentat în premieră de RTV liberă intr-o duminica. Pe vremea aceea însă nu se ştia ce este a-ţi fi ruşine.

– Dar cine a făcut aprecierile, cine a dat note concurentelor?

– Aici a fost un handicap pentru mine. Era o personalitate, o somitate în materie, dotat cu un foarte ascuţit simţ al observaţiei, şi deşi nu mă mai văzuse niciodată, simţeam că mă va evalua exact şi-mi era chiar frică, dupa aceea însă – coup de foudre- m-am îndrăgostit de el şi…

– Felicitări, atunci sigur că aţi avut o mare şansă! Îmi închipui ce emoţii aţi avut.

– Desigur, n-a fost uşor să mai concurezi în atari împrejurări(deşi gurile rele pun alegerea mea pe faptul că eram unica) asta însă nu uşurează cu nimic greutatea alegerii.

– Dacă nu sînt indiscret, care a fost premiul pe care l-ati primit?

– A fost într-adevar un lucru deosebit, nu atît premiul in sine: un nume şi un loc pe scara evoluţiei speciilor, cît faptul că acest om, o capodoperă din toate punctele de vedere, m-a iubit, a si fost gata să părăsească totul pentru mine şi m-a luat de nevasta! Şi unde mai puneţi faptul că Însăşi Excelenţa Sa ne-a fost preot şi naş şi am cîştigat drept cadou de nuntă o grădină,dar ce spun eu, o ţară minunată, numai a noastră pe care să o îngrijim şi să ne desfătăm de frumuseţea ei. O privelişte de vis, un paradis terestru cum n-a mai fost şi nici nu va mai fi vreodată, decît poate atunci cînd Fiul Excelenţei Sale va veni să-şi caute o Mireasă. Atunci poate El va face din acest pămînt chinuit şi dezolant un pămînt al făgăduinţelor

– Observ însă d-na Eva, că sînteţi destul de enigmatică, nu atit pentru mine care am mai auzit de dvs.cît pentru o parte a cititoarelor noastre. Am dori să şi cunoaştem exact lucrurile –  de exemplu cînd şi unde ati trăit,cine a fost soţul dvs. şi cine sînt alteţele lor regale de care pomeneaţi. Şi mai avem o nedumerire cea cu procesul. Se pare că sînt lucruri ascunse aici, interesante de ştiut-mai ales acum cînd procesele “celebre” sînt la modă,şi ştiţi şi dvs. cît de curioase sînt femeile -deci şi cititoarele noastre! Numai dacă nu vă necăjim prea mult.

– Da şi nu. Vă mărturisesc că nu-mi place să povestesc despre acele lucruri. A fost greu. Şi m-a marcat prea tare! Totuşi am avut o speranţă,că voi fi iertată şi că voi fi reabilitată.Mă voi destăinui şi asta cit de curînd. Acum însă timpul a trecut şi v-am plictisit prea tare. Cu o altă ocazie. Vă mulţumesc foarte mult!

– Şi noi vă multumim, pe data viitoare, la revedere !

Mihaela Mănăstireanu

Author: DanutM

Anglican theologian. Former Director for Faith and Development Middle East and Eastern Europe Region of World Vision International

Leave a comment