Eugen Mtei ne face [parte in acest text de o parte a cercetarilor lui legate de evolutiile teologice ale diverselor traditii evanghelice de la noi. Textul pe care l-a scris el despre teologia evanghelicilor romani pentru volumul Omul evanghelic, in pregatire la Polirom, va fi cu siguranta deschizator de drum pentru cei preocupati de aceasta chestiune.
Pe la 1920 baptiști români din SUA frecventau înâlnirile de evanghelizare și vindecare condse de Aimee Semple McPherson. Dintre ei, Petru Pernevean s-a întros în Romania și ulterior a primit o scrisoare de la Constantin Sida care îi spunea că cei ce au rămas în SUA au frecventat un grup de rugăciune cu alți discipoli ai lui Aimee Semple McPherson și șapte dintre ei au fost botezați cu Duhul Sfânt. Scrisoarea a ajuns la Gheorghe Bradin, diacon în biserica baptistă din Păuliș, Arad, care a fost inspirat să se roage pentru vindecarea soției. Și astfel au luat naștere… „baptiștii-penticostali” în România.
Desigur, influența teologică în penticostalismul românesc este mult mai complexă, preluând diferite teme din alte mișcări și din „Holiness Movement,” marca distinctivă fiind vorbirea în limbi ca evidența inițială a botezului cu Duhul Sfânt, doctrină ce provine de la Chares Fox Parham.
McPherson a întemeiat „The International Chruch of the Foursquare Gospel”. …
View original post 17 more words
La minutul 02:07 – 02:11, fratele Tuţu Torneanu, membru la Palmcroft Baptist Church ( http://palmcroft.com/ ), plange pentru “cetatea baptista” din Phoenix, Arizona:
http://www.livestream.com/frbcaz/video?clipId=pla_f69525a3-4175-40f6-b521-8f25eab71370&utm_source=lslibrary&utm_medium=ui-thumb
Dand dovada de barbatie si fiind totodata un crestin onest, Tuţu Torneanu recunoaste ca el insusi a fost un criminal, parasind, fara temei, First Baptist Church, cu multi ani in urma.
LikeLike