Despre sistemul teologic de învățământ din România- gândurile unui fost student

Liviu Horvath isi povstesste aici aventurile lui teologale, care l-au condus, in cele din urma, in spatiul uneia dintre traditiile eclesiale istorice. Impartaseesc multe dintre experientee lui Liviu, care, alaturi de propriile mele cautari teologice m-au condus la anglicanism (desigur, o traditie eclesiala nu lipsita de propriile ei probleme, eufemistic vorbind).

Perfectio in Spiritu

Am început să buchisesc teologie de vreo 15-16 ani. Am început cu Scriptura care mi s-a părut o carte scrisă într-o limbă stăină, chiar dacă citeam o traducere modernă a ei. Aveam nevoie de un tălmaci. Întâmplător, nu providențial, am poposit aproximativ 10 ani într-o parohie evanghelică, penticostală, de la țară. Îmi aduc aminte că mă găseam acolo aidoma unui român în Ținutul Secuiesc, biet om în țara ta și habar n-ai ce naiba vorovesc oamenii acolo. Retrospectiv îmi dau seama că acea comunitate de credință nu m-a ajutat să-mi fundamentez o hermeneutică de bun simț asupra Scripturii. Erau o mână de oamenii care erau interesați de studiu biblic, istorie și toate cele, însă erau sufocați și neîncurajați de majoritatea, care pledau pentru o teologie popululară, un fel de misticism împământit în subiectivism, clădit pe nisipuri mișcătoare. Pot spune că această perioadă am rătăcit prin deșert având la dispoziție doar această hermeneutică de…

View original post 647 more words

Leave a Reply

