The Errors of Inerrancy: #6 Inerrancy obscures Jesus with the Bible – The PostBarthianThe PostBarthian

[The Errors of Inerrancy: A ten-part series on why Biblical Inerrancy censors the Scriptures and divides Evangelicals.] 6. Inerrancy obscures Jesus with the Bible John Calvin said that the Bible is similar to eyeglasses that allow us to see Jesus. If the Bible may be compared to eyeglasses, then Biblical Inerrancy may be compared to smudges and scratches on these eyeglasses, or eyeglasses with bad prescriptions. In other words, Inerrancy does not allow us to see Jesus better, instead it cripples our vision of Jesus, and prevents us from seeing Jesus rightly. These metaphorical scratches and smudges on our eyeglasses (to follow Calvin’s analogy) cause us to obsess over the imperfections in our eyeglasses and distract us from seeing Jesus through them. Therefore, the sixth Error of Inerrancy is that Biblical Inerrancy obscures Jesus with the Bible.  Precisely how does Biblical Inerrancy obscure Jesus with the Bible? T.F. Torrance provides an excellent answer to “Protestant fundamentalism” in his book, Space, Time and Resurrection that answers this question. I’ve summarized and adapted T.F. Torrance’s answer in the following four points:  #1. Biblical Inerrancy does not make a proper distinction between the Bible and Jesus. #2. Inerrancy denies that the Bible is a witness to the life of Jesus. #3. Inerrancy  instead asserts that the Bible contains […]

Source: The Errors of Inerrancy: #6 Inerrancy obscures Jesus with the Bible – The PostBarthianThe PostBarthian

Advertisements

4 thoughts on “The Errors of Inerrancy: #6 Inerrancy obscures Jesus with the Bible – The PostBarthianThe PostBarthian

  1. Sper ca [multii] critici ai teoriei inerantei sa vina cu o afirmatie despre cum trebuie privita Biblia. Citind criticile astea ai impresia ca autorii declaratiei de la Chigago au fost citiva sectanti de la Cucuietii din Deal. Autorii au fost insa si teologi si filozofi si pastrori respectati. Am discutat si ascultat multi crestini -chiar teologi- care obiecteaza la ineranta. Din pacate pt ei, ascultindu-le versiunea despre cum trebuie privita Biblia m-am gindit ca nu mi-as fi pierdut multa vreme citind o carte precum Biblia. Alternativele la ineranta mi s-au parut soiuri diferite de scepticism religios, agnosticism, narcisism… Va mai trece probabil vreo suta de ani pina cind cineva se va incumeta sa dea o declaratie alternativa. Cum va suna oare? Habar n-am! Ma indoiesc insa ca pina la aparitia noii formulari crestinii vor mai da multi bani pe rasfoirea Sfintelor Scripturi. Si nu i-as critica prea tare. Sincer! In schimb le recomand Harry Potter,

    Like

    • Ca si dispensationalismul, ineranta (un concept dubios si imbirligat; o dubla negatie, care vadesste prezenta unei obsesii tipic iluminista) este o doctrina noua, adica – in spiritul bunului simt teologic, una suspecta.
      Da, sunt teologi importanti care s-au lasat sedusi de aceasta sirena rationalista. Nimeni nu-i perfect (in afara de noi, nu-i asa?).

      Like

  2. Desigur, doar noi suntem perfecti!!! Ginditi-va doar la obiectia acestei serii: “ce facem cu corectia errorilor stiintifice din Biblie?”. Care stiinta? Ce-o sa va faceti daca stiinta ajunge din nou la contestarea istoricitatii lui Iisus? Veti corecta Biblia? De ce nu? Dar la faptul ca istoriografia evreiasca contesta istoria VT anterioara captivitatii babiloniene? Anul trecut-abia- am citit ca un prof de la Univ din Ierusalim a recunoscut ca s-au autentificat scrieri mai vechi (vreo 100-200 ani) decit scrierile din Babilon (el s-a simtit obligat sa recunoasca ca Biblia e mai veche decit sec VI BC).. Ba nici relicvele arheologice ale palatului lui David si templului lui Solomon n-au fost decosperite decit recent. Istoriografii seculari evrei (culmea) neaga istoricitatea lui David/Solomon ca sa nu vorbim de “bazaconia” Exodului…. Cum o sa corectam erorile Bibliei? Consecintele scepticismului de mai sus sunt mari; probabil nu v-ati luat timp sa reflectati.

    Like

    • Va asigur ca meditez de mult la aceste lucruri si nu mai am demult dilemele dvs. Stiu ca vi se pare imposibil, pentru un om carecrede in autoritatea Bibliei, chiar si fara ‘erezia’ inerantista, dar asta este problema dvs., nu a mea.

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s