Șansa învățământului

Teo, de vreme ce sunt prins cu altele acum, chiar ieri ma gindeam sa te ispitesc sa scrii ceva dspree aberatiile debitate, ‘ex cathedra’, de Funeriu (am si comentat despre asta pe FB).
Ma bucur ca ai facut-o.
Dupa ce mai trece valul asta, si mai adunam ceva in dosarul de presa al temei, poate ca ar merita sa incercam, si unul si altul, sa scriem un text de analiza. Am ispitit-o si pe doamna Romaniuc sa scrie ceva pe aceasta tema. Inca astept sa vad.

Cu drezina

(sursa) (sursa)

În ciuda faptului că se vorbește foarte mult despre carențele din învățământ, despre ce și în ce fel ar trebui schimbat, despre mentalități învechite, despre teme aberante și despre lipsa de atenție pentru „produsul finit” al procesului educațional – elevul –, ci care s-au prezentat cuminți la început de an școlar vor învăța după aceleași programe, vor avea aceeași profesori, vor fi nevoiți să se conformeze acelorași cerințe.

Asta se întâmplă și din pricina inerției cadrelor didactice, dar și din cauza faptului că deocamdată se discută vorbe și cam atât. De fapt, de vreo 25 de ani se întâmplă, în mare, cam același lucru: discuțiile se desfășoară pe un plan teoretic, general, iar realitatea se degradează în școală, în clasă, în dreptul fiecărui elev.

Se propun soluții europene, finlandeze, montessiriene și cine mai știe de ce fel. Unele bune, evident. Altele, mai degrabă experimentale. Iar altele, pur…

View original post 1,299 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s