jurnal scoțian. puțină fericire

Ioan-Florin Florescu, savuros-melancolic, va intotdeauna. Citez un fragment care mi-a atras atentia, ca (fost) calator profesionist:
‘Eu nu am trăit o singură viață. Am trăit toate viețile cărților pe care le-am citit. Du-mă unde vrei, în Africa, în Groenlanda (mai nou sînt misionar pentru Groenlanda!) și am să știu să-ți spun câte ceva din toate viețile mele.’

JURNAℓ SCOȚIAN

(când mă întrebam unde am să ajung cu melancoliile mele) cineva îmi scrie: „fac cea mai bună basbusa din lume.” Iar eu sînt mort după dulciurile de casă, mai ales după arăbisme din astea. Cred că aș putea trăi numai cu baclava, așa cum, zice-se, trăia Lazăr numai cu dulciuri după învierea sa din morți. Mie mi se trage din copilărie, de la „O mie și una de nopți”. Le citeam și reciteam la nesfârșit (ca să mă salvez cât mai departe de scandalurile din casă). De acolo, numai de acolo, mi-au rămas în cap până azi delicatese, cică, din bucătăria orientală (dar nici nu știu dacă mai există astăzi sau dacă au existat vreodată): coadă de oaie în sos de ghimbir, pilaf cu halva („ce sînt gândăceii ăștia?” se întreba, în carte, un băiat cam prost, care nu văzuse niciodată orez, dar până la urmă cucerește cea mai frumoasă…

View original post 2,887 more words

Leave a Reply

