Da, Dyo abordeaza din nou, cu curaj, o tema care este aducatoare de confuzii majore pentru crestini, evanghelici sau nu, inconstianti de faptul ca ideea de nemurire a sufletului este greceasca si nu biblica, asa cum au crezut, unii dintre ei cu Sola Scriptura cu tot.

dyo

Anthony A. Hoekema nu este unul dintre teologii mei favoriți, în special din pricina unor accente puternic calviniste ale teologiei sale. Totuși, atunci când le zice bine, merită ascultat cu urechile ciulite și mintea cât o baniță. Iar atunci când vorbește despre nemurire … trebuie să recunosc că le zice ca la Carte.

Nemurirea sufletului este un fel de cui al lui Pepelea bătut de păgânismul elen în teologia creștină, unul pe care însă l-au scos cu fermitate, încă din fragede începuturi, un Iustin Martirul ( Sufletul ia parte la viață, din moment ce Dumnezeu dorește ca el să trăiască. Astfel, el nu va lua parte nici măcar [la viață] dacă Dumnezeu nu dorește ca el să trăiască. Căci a trăi nu este atributul sufletului, ci al lui Dumnezeu – Dialoguri VI, sublinierea mea.) și alții care i-au urmat linia de gândire.

Dr. Alexandros Kalomiros, un…

View original post 423 more words

Author: DanutM

Anglican theologian. Former Director for Faith and Development Middle East and Eastern Europe Region of World Vision International

8 thoughts on “”

  1. am avut o disputa cu un frate in Domnul pe fb. Din dragoste pentru el am sters postarea de pe fb. A ramas doar pe blog.Ma puteti lamuri cu

    “- Are un homosexual drept sa aiba o biserica a lui ?
    Da, atat timp cat nu-s obligat sa mi se spuna ca sunt frate cu el.
    – Trebuie sa fim radicali in credinta noastra ? Da , numai in camera noastra, radicali cu noi insine.”

    http://valimagicflash.wordpress.com/2013/02/27/anabaptisti-din-toate-tarile-uniti-va/

    va rog mult.

    Like

    1. Dragul meu,
      Sincer, nu ma intereseaza asemenea dispute. Ca principiu datoria noastra este sa-i tratam pe oameni, inclusiv pe cei de alta orientare sexuala ca noi in acelasi mod in care i-ar fi trata Cristos, care a fost mereu aspru cu oamenii religiosi si plin de iubire fata de cei pacatosi.

      Like

      1. E biblica argumentatia de pe blog? Ma tem ca nu cumva sa fiu unul dintre acei ce vorbesc prostii de dragul vorbelor

        Like

      2. Sincer sa fiu, nu inteleg legatura intea anabaptisti si homosexuali.
        In experienta mea am descoperit ca sunt frate cu foarte multi pacatosi. Unii sunt constienti de pacatele lor, iar altii nu – la fel ca si mine, intr-un domeniu sau altul. Unii se lupta cu pacatele lor, iar altii se scuza, ca asa sunt ei. Cred ca aceasta este o experiente general umana.
        Datoria mea este sa-i accept pe toti cei pe care-i accepta Cristos – fie si cu intimpinarea ‘du-te si sa nu mai pacatuiesti. Daca acest lucru este adevarat, atunci si oppusul lui ar putea fi. Adica eu ar trebui sa fie aspru cu cei cu care Cristos a fost aspru. Adica cu fatarnicii religiosi, indiferent daca ei sunt homosexuali sau heterosexuali, si nu din pricina orientarii lor sexuale, normale sau anormale, ci din cu totul alte pricini, pe care va las sa le ghiciti.

        Like

      3. Imi place motto-ul si harisma pe care o sugereaza. Tineti-va cu inima buna si cu smerenie de ce v-a dat Dumnezeu si veti primi rasplata buna.

        Like

      4. Ultimul articol nu e scris pentru dumneavoastra. Daca veti voi sa ni-l insusim amandoi, pocainta este destula pentru toti. Ma bucur pentru imbarbatarea sincera ce mi-ati dat-o, va iubesc fara sa va cunosc.

        Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s