Eugen continua periplul lui printre epistemologiile evanghelice, cu mult folos pentru toti cei interesati

Chibzuieli

În primul post din această serie am încercat să scot în evidență competiția dintre două epistemologii creștine în conflict, cauzate de impactul modernității. Am numit prima abordare creștin-modernistă pentru că încearcă să modernizeze credința creștină potrivit cu interpretarea științifică a realității, rezultatul fiind punerea sub semnul întrebării a teologiei clasice creștine. A doua am numit-o raționalist-fundamentalistă pentru că afirmă elementele de bază ale teologiei clasice creștine ca rezultat al studiului rațional al Scripturii, adesea în conflict cu abordarea științifică.

În al doilea post am evidențiat încercarea unor baptiști ca E.Y. Mullins să găsească o via media între extremele de mai sus, aducând în ecuație valoarea experienței imediate pe care o are creștinul, trăind realitatea lui Dumnezeu în vița personală. Influența acestei abordări destul de populare între baptiști la începutul secolului xx, exemplificată în Mullins, este influența majoră în teologia baptistă românească la începuturile ei, chiar înainte de formare a Uniunii…

View original post 778 more words

Author: DanutM

Anglican theologian. Former Director for Faith and Development Middle East and Eastern Europe Region of World Vision International

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s