Acoperirea femeii – o dilema exegetica serioasa in NT si un veritabil test hermeneutic.
De luat in seama.

Cuvântul lui Dumnezeu şi mărturia lui Isus

Introducere

Chiar şi fără să ne deschidem gura, noi comunicăm prin coafură, prin machiaj, prin îmbrăcăminte, prin gesturi. De multe ori, vorbirea vorbeşte exact opusul informaţiilor primite prin celelalte mijloace.

  • După opinia comentatorilor este, probabil, cel mai dificil text din NT.

Nu de puţine ori, interpretarea acestui text este piatra de încercare a comentatorilor şi teologilor, pentru că logica şi raţiune cedează adesea locul prejudecăţilor. Astfel, fragmentul 1Cor. 11:4-9 poate fi interpretat în mai multe feluri: (1) Text paulin, deci autoritativ; (2) Interpolare târzie, deci neautoritativ; (3) Text paulin, citând opinia corintenilor, deci neautoritativ. Versetul 10 este greu de interpretat pentru că „îngerii” sunt interpretaţi în moduri diferite (chiar ca şi predicatori itineranţi). La ce se referă „obiceiul” a cărui existenţă Pavel o neagă în celelalte biserici: argumentările în contradictoriu sau acoperirea capului?

  • Din păcate, este şi singurul text care aduce vorba despre practica (ne)acoperirii capului în închinarea din Biserică.

View original post 2,983 more words

Author: DanutM

Anglican theologian. Former Director for Faith and Development Middle East and Eastern Europe Region of World Vision International

One thought on “”

  1. E interesant ca in discutiile despre ‘batic’, de obicei cultura Greciei antice este ignorata.
    Pavel face referinte directe la cele doua culturi care se intalneau in Corint: cultura spartana, din Peloponez – imediat la sud de Corint – si cultura Greciei continentale, mai ales din Attica si Boetia, imediat la nord de Corint.
    Plutarch spune (in ‘Lycurgus’) ca in Sparta, tinerele erau rapite – furate – in seara nuntii, si, ca semn ca acum sunt casatorite, li se radea parul de pe cap. In Attica, fetele erau date in casatorie de tatal lor, si deveneau proprietatea sotului – ca si un sclav. Ca semn al faptului ca acum ea e proprietatea cuiva, femeia trebuia sa poarte un vàl pe cap.
    Biserica din Corint, intre cele dou culturi, avea o problema. Daca o tanara nu poarta valul – pentru ca e libera in Hristos, si nu e proprietatea sotului – atunci risca sa fie furata si casatorita cu forta.
    Ca sa evite asta, Pavel le spune: esti din Attica? Acopere-ti capul. Esti din Sparta? Rade-te. Cu alte cuvinte, respecta cultura locului, si nu lua riscuri care nu sunt necesare, de dragul ‘libertatii’.
    Cum aplicam asta azi? Nu cred ca mai e vorba doar de batic sau basma – Pavel vorbeste despre felul cum ne raportam la cultura in care traim, si asta e o discutie mai lunga…

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s