Sa-i invatam pe copii drumul catre scoala

Buna ziua,

Fundatia Cuvantul Intrupat din Galati are depus proiectul : “Sa-i invatam pe copii drumul catre scoala” – proiect de sustinere a scolarizarii copiilor din familii defavorizate.
Detalii pentru cei care au conturi pe facebook: http://www.facebook.com/notes/bogdan-chelariu/sa-i-invatam-pe-copii-drumul-catre-scoala-proiect-de-sustinere-a-scolarizarii-co/233452083374163

VOTATI AICI: https://raiffeisencomunitati.ro/program-de-granturi/

Este nevoie sa va logati pentru a vota.
Dupa logare:
1. accesati: “Proiecte propuse de ONG-uri”
2. selectati de pe harta Judetul Galati
3. selectati proiectul “Sa-i invatam pe copii drumul spre scoala”
4. Votati

Multumesc in numele copiilor care, datorita dumneavoastra, vor putea merge la scoala.

Cristina Tudose Chelariu

“Injustice anywhere is a threat to justice everywhere” Martin Luther King Jr.
* * *
Iata mai jos o prezentare a programului:

I. Informaţii generale

Categorie proiect: Servicii sociale

Tip candidat: ONG

Judeţ: Galaţi

Numele organizaţiei: Fundatia Cuvantul Intrupat

Website: http://www.wmfromania.com

Reprezentant legal: Paul-Alan Rase

Coordonator proiect: Lenuta Chronic – psiholog

Perioada de desfăşurare: octombrie 2011 – ianuarie 2012 (4 luni)

II. Buget

Suma totală solicitată (RON): 22000

Suma totală proiect (RON): 26740

Buget anual organizaţie (RON): 291060

III. Informaţii despre organizaţie

1. Descrierea organizaţiei

Infiintata 12 aprilie 2001, Fundatia Cuvantul Intrupat sprijina copii si tineri aflati in situatii de risc si familiile vulnerabile. Urmarim depasirea starii de vulnerabilitate prin prevenirea abandonului familial si scolar, integrarea sociala si profesionala a tinerilor, responsabilizarea familiilor pentru a deveni stabile.
Centrul Comunitar ofera serviciile de: educare (sprijin zilnic la teme, dezvoltare abilitati,), socializare şi petrecerea timpului liber (zile de nastere, joaca, vizite, excursii, tabara anuala), asistenţă şi îngrijire (hrana calda, dusuri), (re)integrare familială, scolara şi comunitară (demersuri masuri de protectie, optimizarea relatiilor copil-familie-scoala), consiliere psihologică pentru copil şi familie (disciplinarea pozitiva, etc).
Anual sprijinim 40 de copii si tineri in dificultate si familiile acestora.
Suntem vizibili pentru: familiile in dificultate, scoli si licee ale copiilor beneficiari, autoritati si institutii, companii, biserici locale.

2. Impactul produs de organizaţie

Cei 150 de copii sprijiniti in ultimii 3-4 ani au continuat scoala si au ramas impreuna cu familiile lor. Multi dintre copii au fost inscrisi la scoala chiar cu asistenta noastra. Acesta consideram ca este cel mai important rezultat al nostru. Peste 250 de copii au participat in ultimii 10 ani la tabara anuala.
Impactul produs de interventia noastra in vietile copiilor a fost confirmat de catre cadrele didactice. La propunerea unuia dintre directorii de scoala, am tinut seminarii cu acestia pe tema metodologiei de lucru folosite de noi.
Fundatia activeaza intr-unul din cele mai sarace cartiere, activitatea avand impact la nivelul intregii comunitati.
In urmatorii 3 ani ne-am propus: dezvoltarea unui centru de zi pentru copii in mediul rural, program de integrare profesionala tineri, afacere socială în beneficiul tinerilor, dezvoltare abilitati parentale si responsabilizare familii, alfabetizare pentru adulţi, creşterea implicarii comunităţii în susţinerea proiectelor fundatiei.

3. Principalii finanţatori/donatori ai organizaţiei

Word Made Flesh, Inc., Statele Unite
PCF Romanian Projects, Marea Britanie
Primăria şi Consiliul Local Galaţi

IV. Planul proiectului

1. Nevoia identificată

Majoritatea copiilor si familiilor asistate de fundatie in prezent provin din cartierul „Valea orasului”, iar in ultima perioada a crescut numarul solicitarilor de sprijin. Pe langa parintii ce inteleg importanta educatiei, sunt multi altii care nu constientizeaza acest lucru. Din estimarile noastre, in cartier sunt aproximativ 100 de copii (5-10 ani) care nu sunt inscrisi la o forma de invatamant. Majoritatea sunt din familii numeroase, cu parinti care, la randul lor nu au urmat cursuri. Traiesc din prestatii sociale de la stat si din munca cu ziua. Problema afecteaza copiii din cartier si, ramasa nerezolvata, perpetueaza un stil de viata ce genereaza saracie, dependenta de ajutoare, o mentalitate contraproductiva si afecteaza comunitatea in ansamblul ei. Cum capacitatea Centrului Comunitar de a oferi servicii zilnice este limitata, dar si pentru a crea premisele unor rezultate durabile, ne-am propus sprijinirea familiilor care, la randul lor, sa-si poata ajuta copiii.

2. Scopul proiectului

Cresterea sanselor de incluziune sociala a copiilor din familii dezavantajate din cartierul „Valea orasului” (Galati) prin sprijinirea familiilor lor in vederea dezvoltarii abilitatilor parentale si asumarii responsabilitatii fata de copiii proprii si prin facilitarea accesului la educatie scolara a copiilor

3. Obiectivele proiectului

O1. Dezvoltarea abilitatilor si responsabilitatilor parentale privind educatia scolara a copiilor pentru 50 de familii din cartier prin activitati specifice pe perioada proiectului

O2. Cresterea cu 20% a numarului de copii scolarizati cu varste intre 5 si 10 ani, prin inscrierea acestora la o forma de invatamant corespunzatoare varstei, pe perioada proiectului

O3. Cresterea gradului de constientizare la nivelul comunitatii locale cu privire la problematica copiilor nescolarizati prin activitati de informare publica, pe perioada proiectului

4. Grupul ţintă vizat

Parteneri in proiect: Inspectoratul Scolar Judetean, Primaria si Consiliul Local, Consiliul Judetului, scoli, gradinite. Beneficiari directi: familiile copiilor nescolarizati din zona, copiii acestora; beneficiari indirecti: cartierul si comunitatea locala. Consideram ca imaginea pe care o avem in comunitate si rezultatele obtinute in munca noastra contribuie la increderea pe care o au familiile in interventia noastra si cresc sansele de reusita ale proiectului.

5. Activităţile proiectului

A1. Acord de parteneriat cu reprezentanti ai institutiilor si autoritatilor locale in vederea implementarii proiectului.

A2. Doua actiuni de informare publica privind problematica copiilor nescolarizati din cartierul Valea orasului. Evenimantele vor marca deschiderea, respectiv inchiderea proiectului.

A3. Grupuri de suport pentru parinti. Aceste intalniri de grup, alaturi de vizitele la domiciliul familiilor si la scoli si gradinite, vor reprezenta principalele activitati ale proiectului, la nivelul acestora avand loc pentru parinti cresterea nivelului de constientizare privind educatia copiilor lor si asumarea responsabilitatilor parentale in acest sens.

A4. Eveniment dedicat copiilor inscrisi la scoala prin proiect. Va sarbatori reusita parintilor, a copiilor, a familiilor si voluntarilor implicati in proiect.

A5. Aparitii in presa scrisa si TV locala. Ne propunem 4 aparitii in presa despre problematica copiilor nescolarizati, povesti de viata, evolutia proiectului.

6. Calendarul şi activităţile

A1. Acord de parteneriat cu reprezentanti ai institutiilor si autoritatilor locale in vederea implementarii proiectului. Acordul va cuprinde atributiile si responsabilitatile fiecarui partener implicat. LUNA 1

A2. Doua actiuni de informare publica privind problematica copiilor nescolarizati din cartierul „Valea orasului”. Evenimentele vor marca deschiderea, respectiv inchiderea proiectului. Pentru un impact si o vizibilitate sporite, actiunile vor fi organizate la sediile a doua din institutiile partenere si vor avea invitati reprezentanti ai partenerilor proiectului, autoritati locale si judetene, institutii de invatamant, presa, parinti si copii beneficiari, voluntari, reprezentanti ai societatii civile, alti actori sociali. LUNILE 1 si 4

A3. Grupuri de suport pentru parinti. Acestea vor avea loc la sediul fundatiei noastre si vor fi sustinute de catre personalul proiectului (psiholog, asistent social). Periodicitatea intalnirilor va fi stabilita asa incat sa raspunda cat mai bine nevoilor lor si scopului proiectului. Grupurile vor cuprinde un numar optim de participanti. In functie de nevoi, vor fi insotite si de consilieri individuale. LUNILE 1,2,3 si 4.

A4. Eveniment dedicat copiilor inscrisi la scoala prin proiect. Va sarbatori reusita parintilor, a copiilor, a familiilor si voluntarilor implicati in proiect. Copiii vor primi mici daruri, iar parintii si voluntarii vor fi recompensati cu diplome. LUNA

A5. Aparitii in presa scrisa si TV locala. Pe perioada proiectului ne propunem 4 aparitii in presa despre problematica copiilor nescolarizati, povesti de viata, evolutia proiectului. Acestea vor avea loc ca urmare a participarii presei la evenimentele organizate in proiect si in urma trimiterii de materiale catre presa din partea personalului nostru. LUNILE 1,2,3 si 4.

7. Echipa implicată în desfăşurarea proiectului

Coordonator proiect ¼ norma – coordoneaza, planifica, evalueaza, raporteaza activitatile proiectului. Persoana responsabila de indeplinirea obiectivelor si activitatilor proiectului. Organizeaza si conduce intalnirile de lucru ale echipei, participa direct la o parte din activitati (intalniri cu partenerii si colaboratorii, conventii de parteneriat, evenimente publice, materiale pentru presa, raportari).
Psiholog ½ norma – impreuna cu asistentul social si coordonatorul, stabileste tematicile si structura grupurilor de suport, organizeaza si participa la grupurile de suport cu parintii copiilor, consilieri individuale, vizite la domiciliul familiilor, la scoli, participa la organizarea evenimentelor din proiect si la actiunile de informare.
Asistent social 1 norma – viziteaza familiile beneficiarilor si realizeaza anchetele sociale, participa la organizarea si desfasurarea grup cu parintii copiilor; impreuna cu psihologul si coordonatorul, stabileste tematicile grupurilor de suport, participa la elaborarea materialelor pentru presa; este responsabil de vizitele la domiciliul familiilor, la scoli; participa la organizarea evenimentelor din proiect si la actiunile de informare.
Contabil ¼ norma – gestioneaza, impreuna cu coordonatorul de proiect si conducerea fundatiei, fondurile proiectului, asigura sumele necesare cheltuielilor proiectului, impreuna cu echipa, achizitioneaza materialele si produsele necesare desfasurarii proiectului, intocmeste raportul financiar.

8. Rezultatele estimate la finalul proiectului

– parteneriatul stabilit pentru derularea proiectului va crea un precedent valoros pentru dezvoltarea de proiecte si pe viitor.
– cel putin 20 de copii nescolarizati din cartier vor fi incadrati intr-o forma de invatamant corespunzatoare varstei; aceasta va creste semnificativ sansele ca fiecare copil sa devina un adult autonom, integrat social, care sa genereze si nu sa consume resurse in comunitate.
– evenimentele publice si aparitiile in presa contribuie la cresterea gradului de constientizare a comunitatii asupra fenomenului copiilor nescolarizati, dar ofera si modele de buna practica si exemple de succes.
– cel mai semnificativ rezultat estimam sa fie schimbarea mentalitatii parintilor in privinta importantei scolii pentru copiii lor, influenta ce va atinge o intreaga comunitate si va duce schimbari pozitive pe termen lung in vietile beneficiarilor, la cresterea autonomiei persoanelor asistate.

9. Continuitatea proiectului

Fiind un cartier cu multiple probleme sociale, intentionam ca si pe viitor sa dezvoltam proiecte in beneficiul copiilor si familiilor de aici. Chiar faptul ca sediul nostru se afla in aceasta zona faciliteaza aceasta, ca si comunicarea cu familiile. Avand in vedere rezultatele obtinute in proiect, pe care le vom face cunoscute comunitatii, ca si faptul ca fundatia noastra are in politica sa si in activitatile curente militarea pentru accesul la educatie al copiilor, credem ca vom atrage mai usor pe viitor resurse financiare pentru continuarea activitatilor incepute in acest proiect.
De asemenea, faptul ca ne-am propus ca in urmatorii ani sa crestem gradul de implicare al comunitatatii locale (persoane fizice prin 2%, companii prin 20% etc, dar nu numai) in sustinerea grupurilor dezavantajate sprijinite prin proiectele noastre, ca si dezvoltarea unei afaceri sociale si a donatiilor salariale, vor asigura resursele financiare necesare.

10. Instrumentele care asigură transparenţa organizaţiei

Transparenta organizatiei este asigurata de: raportarea catre fiecare donator in parte, periodic, a modului in care au fost cheltuite sumele sau resursele respective, raportul anual al organizatiei, site-ul, blogul si contul de facebook ale organizatiei, aparitiile in presa, publicatiile si materialele informative ale fundatiei. Consiliul Director, format majoritar din membri neremunerati, are ca si responsabilitati inclusiv monitorizarea bugetelor si rapoartelor financiare.
Dealtfel, preocuparea noastra constanta in a ne informa in mod adecvat finantatorii, fie ca a fost vorba despre institutii, companii sau persoane fizice, a facut ca si astazi sa regasim printre donatorii nosti chiar si donatori care ne sustineau in primii ani de activitate ai fundatiei.
De asemenea, faptul ca serviciile sociale pe care le oferim sunt reacreditate periodic conform legislatiei in vigoare, aceasta presupune o alta evaluare si dau o alta perspectiva asupra activitatii noastre.

V. Bugetul proiectului

buget_final.ods

VI. Evaluarea proiectului

Metodologia de evaluare va cuprinde:
-evaluari cantitative: numar de grupuri de suport, evenimente, aparitii in presa, vizite in familii, la scoli, liste de participare la grupuri, la evenimente, rapoarte narative, financiare etc.
-evaluari calitative: impresii ale beneficiarilor si colaboratorilor, interviuri si marturii ale beneficiarilor, culese in urma participarii la activitati, informatiile aparute in presa, rapoarte, etc.

In afara raportarilor catre finantator, o alta evaluare extrem de importanta va fi cea facut cu scopul de a vedea care au fost punctele tari si cele slabe ale proiectului pentru ca aceasta va fi o lectie importanta din care echipa noastra va invata, in pregatirea pentru continuarea activitatilor si proiectelor viitoare in beneficiul copiilor in dificultate.

Author: DanutM

Anglican theologian. Former Director for Faith and Development Middle East and Eastern Europe Region of World Vision International

4 thoughts on “Sa-i invatam pe copii drumul catre scoala”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: