Those Silly Credobaptists & Paedobaptists: They’re Spitting Images of One Another! « Musings of a Hardlining Moderate

Those Silly Credobaptists & Paedobaptists: They’re Spitting Images of One Another! « Musings of a Hardlining Moderate.

Carson gives us a new reason for good reflection on things to which we often give more importance than they deserve.

Author: DanutM

Anglican theologian. Former Director for Faith and Development Middle East and Eastern Europe Region of World Vision International

5 thoughts on “Those Silly Credobaptists & Paedobaptists: They’re Spitting Images of One Another! « Musings of a Hardlining Moderate”

  1. Asa o fi! Mai shod e ce putin conteaza Biblia, de fapt, tocmai pt cei ce proclama sola Scriptura. In rest, diferentele n-or fi mari. Mai ciudat e de ce in cultura romana intilnesti adulti care s-au pocait dar nu se boteaza pt ca :”totusi asta-i o chetie serioasa si cind o faci, e decisiva”… Dar pocainta lor ce-o fi fost? Neserioasa, ne-decisiva, pt 2 zile, pt 5 minute pina trece furtuna?… Cred ca Dumnezeu e macar un pic mai destept decit noi, chiar decit teologii si o fi avut vreun motiv serios pt care a lasat botezul… De-acord, ca nu-i conditional pt mintuire dar nu stiu daca e doar o bagatela…Atunci de ce-o fi bagatelizat?

    Like

    1. N-am inteles cine anume, in opinia dvs. bagatelizeaza botezul si in ce maod, dar nici unde anume se afla in Biblie porunca explicita legata de virsta botezului.

      Like

  2. Faptul ca exemplele din B nu sunt explicite de botezare a copiilor nu poate fi nesemnificativ. E atit de nesemnificativ incit imensa majoritatea a botezurilor actuale sunt exact de copii mici, macar nici unde nu e explicit in B. ca acestia trebuiesc botezati. Aceasta “anapodizare” praxiologica e totusi ciudata, privita cu relaxare dupa atita istorie crestina.

    Like

    1. Un principiu elementar de interpretare spune ca ceea ce nu este interzis in mod explicit sau implicit., este permis. Dar asta, desigur, nu este un argument pentru cei condusi de principii sectare.

      Like

      1. Replica nu va onoreaza. Un teolog roman, mai tinar decit noi, a avut curajul sa spuna ceva de genul: “recunosc ca exegeza noastra la acest capitol este influentata de dogmatica”. L-am felicitat si admirat, desi ia salar de la “ai sai”.
        Domnul meu, am mai polemizat despre botez si n-o iau de la capt. Am citit articolele recomandate de dvs si scrise de oameni vaolorosi care sustineau paedobaptismul si am constatat incalcarea unor reguli elementare de hermeneutica; elementare pornind tocmai de la remarca onorabila a tinarului teolog.
        Fara a intra in continut, as putea rezuma argumentele sustinatorilor cam in felul urmator:
        E-adevarat ca exemple date in NT sunt de adulti, dar tocmai d-aia-s date pt ca ele sunt de fapt exceptia si nu regula. Anonimii necitati de NT sunt de fapt regula… Exemplele sunt exceptii. Apoi, se citeaza versete absolut obscure, care pot fi clare ca lumina zile daca vrei s-ajungi la o concluzie prestabilita.
        Da, aveti dreptate, pt ca nu e interzis botezul copiilor inseamna ca e… obligatoriu (praxiologic).
        Dati dvs Scriptura unui om educat cu ceva experienta hermeneutica dar fara a cunoaste mare lucru despre crestinism. Si vedeti cam ce concluzie trage in 2 cuvinte despre botez.
        Am descoperit si eu o regula a bunului simt: cind citesti ceva in Scriptura si ca sa poti sari peste ce se vede trebuie sa scrii 2 compendii de teologie ca sa dovedesti ca de fapt nu e asa cum se vede cu ochiul liber… e clar ca ai o problema personala cu pasajul respectiv. Baptisii fac cam asa cu unele daruri ale Duhului si cu pasaje din Fapte. Nu-i vorba ca si penti au problemele lor…
        La urma urmei, nu cred ca-i mare problema cu botezul copiilor ci cu faptul ca e clar ca oameni inteligenti incearca sa apere o practica veche de aproape 2 mii de ani. Ar fi mai onorabil sa zica am incurcat-o; asa cum au “zis” despre Adamul istoric. S-ar putea sa aiba dreptate? Propbabilitatea sa n-aiba dreptate e mult prea evident mai mare. Hai s-o luam pe cea mai mica! De ce? Ca sa fim prietenosi. Intr-un fel Tzon a merita felicitat; la batrinete a recunoscut c-a gresit. (Dupa unii a gresit si acum si in tinerete). Cit de greu ar fi dupa vreo 1800 ani sa recunoastem c-am gresit?
        PS- ati vazut razmerita din Austria? E off-topic dar ridica aceeasi problema. Oare cind am avea smerenia sa spunem c-am gresit. Efortul de-a dovedi ca botezul copiilor e norma e mult prea straveziu de subiectiv ca sa poata fi aparat c-o ironie a dvs fata de mine (sau invers). Cu cit e mai inteligenta si sofisticata apararea, cu-atit e mai vizibila eroarea.
        Carson are dreptate: diferentele nu-s atit de mari. Orgoliile, da! Cum sa recunoastem noi “istoricii” in fata unora mai putin educati si cam bizari de anabaptisti c-au dreptate? Sau a sectantilor, ca sa raminem pe plaiuri mioritice?

        Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s