Impotriva practicilor neetice de marketing ale BCR-Erste Bank – New UPDATE

Ati vazut cumva ultima reclama a BCR? Ma refer la aceea pentru creditul Divers BCR. Daca nu, iat-o aici, spre exemplificare.

As vrea sa va invit a avertiza impreuna aceasta banca, prin mesaje email sau telefonice, cu privire la o posibila campanie de boicotare a serviciilor acestei banci, in cazul in care nu renunta la aceasta  indoielnica practica de marketing.

* * *
NOTA: O cercetare sumara pe internet m-a condus la concluzia, foarte plauzibila, dar nu neaparat suta la suta corecta, ca clipul incriminat al BCR-Erste Bank difuzat de diverse televiziuni a fost produs de agentia Tempo Creative Group. Este posibil ca tot ei sa fie sursa presiunilor exercitate asupra mea dupa lansarea campaniei de constientizare a publicului cu privire la promovarea in acest clip a destrabarii drept cirlig in ademenirea clientilor bancii. Este interesant de observat cum se perpetueaza practicile securistice in societatea romaneasca postcomunista. Ma intreb cum este posibil ca institutii serioase din Romania sa apeleze la serviciile unor agentii, probabil profesioniste, in sensul tehnic al cuvintuluii, dar complet lipsite de scrupule cind este vorba sa costige bani de pe urma  sumbinarii valorilor morale ale societatii. daca am avea de-a face cu oameni de caracter, le-am putea spune sa le fie rusine. Ma tem insa ca acest sentiment uman le este complet strain.
Continui sa sper ca Comitetul Director al BCR va lua o decizie inteleapta, chiar daca a facut greseala de a investi enorm in aceasta campanie catastrofala din punct de vedere etic.
Compania Krafts-Jakobs, care a avut aceeasi abordare cu vreun an in urma a avut intelepciunea de a face, discret, pasul inapoi (nu m-as  mira ca autorii clipului lor sa fie aceeasi cu cei de mai sus). Sper ca si BCR va face la fel. Daca nu, vom fi nevoiti sa ne luam’bagajele’ si sa ne mutam la alte banci. De  vreme ce pare ca banii sunt singura valoare care ii intereseaza cu adevarat, poate se vor trezi atunci cind vor incepe sa piarda clienti. Sau poate nici atunci, caci traim in tara tuturor posibilitatiulor (rele).
_______
Astazi, 30 mai 2011, am transmis prin email liderului sectorului de relatii publice al BCR urmatorul mesaj:
Stimate domnule Stanimir,
Deoarece am fost plecat din tara, n-am putut observa daca clipul publicitar acuzat in mesajul mau a fost retras sau nu.
De asemenea, asa cum sincer sa fiu ma asteptam, date fiind manierele de comunicare ale institutiilor romanesti, in afara de acest mesaj, in care predomina nota publicitara, n-am primit inca nici o comunivcare cu privire la decizia Comitetului Director al bancii cu privire la aceasta chestiune.
Deoarece au trecut deja doua saptamini, rabdarea mea, si a celor care s-au alaturat protestului meu, se apropie de sfirsit.
Sper ca vom primi curind un raspuns pozitiv la solicitarea noastra.
Cu pretuire,
Danut Manastireanu, PhD

_______________

UPDATE – Am primit si eu, la fel ca toti cei care au scris bancii pe aceasta tema, un raspuns de la BCR, potrivit caruia situatia acestui clip ofensator va fi analizata de Comitetul Director al bancii. Sper sa primim cit de curind si verdictul acestei comisii. Am comunicat bancii si despre presiunile facute asupra mea dupa lansarea acestei initiative. Iata mai jos partea principala a raspunsului primit (restul este un mesaj publicitar si nu-l voi reda aici):

Banca Comerciala Romana a luat nota de mesajele dumneavoastra referitoare la continutul campaniei publicitare pentru creditul de nevoi personale Divers BCR promovat in aceasta perioada.

Sesizarile dumneavoastra au fost aduse la cunostinta membrilor Comitetului Director si a responsabililor pentru Etica si Conformitate din cadrul companiei, precum si a responsabililor pentru comunicarea de marketing a bancii. Acestia le vor parcurge, urmand a analiza situatia in baza Regulamentului de Functionare si a Codului de Etica al bancii, precum si a legislatiei in vigoare.

* * *

Redau mai jos mesajul pe care l-am trimis compartimentului de relatii mass-media al bancii.

Daca credeti in valoarea si importanta acestui demers, Va indemn sa scrieti, cu decenta, propriile dvs. mesaje de protest (asta ar fi cel mai bine) sau sa-l copiati ori modifica pe acesta (daca nu vreti sa va obositi prea mult) si sa le trimiteti la cele trei adrese email de mai jos, aflate pe situl bancii:

Contact
Telefon departament Relatii mass-media: 0040213120056
Ionut Stanimir:   ionut.stanimir@bcr.ro
Cezar Marin:      cezar.marin@bcr.ro
Nicoleta Deliu:  nicoleta.deliu@bcr.ro
Twitter:            @infoBCR

Iata mesajul meu:

Domnilor (doamna),
Urmaresc de mai multa vreme, cu uimire, caderea in derizoriu si licentios a reclamelor BCR.
Spre exemplu, ultima reclama la creditul Divers BCR, difuzata pe toate televiziunile, in care sotul isi inseala sotia, si aceasta afla povestea cind ibovnica sotului ascunsa in dulap, se da de gol atunci cind devine subit interesata de extraordinarele performante ale creditelor BCR. Dupa care urmeaza sloganul: “BCR, gindim la fel”.
Stimati domni, poate ca asa ginditi dvs. – ma refer la adulter si la promovarea acestuia cu o reclama pretins umoristica, dar care este, in realitate, profund ofensatoare pentru orice om de bun simt. Ma intreb daca sotiile dvs. (in cazul in care mai credeti in institutia casatoriei) stiu cum ginditi dvs. si daca sunt cumva de acord cu asta. Sau daca banca dvs. tinteste ca public lupanarele acestei tari.
Ce vreti sa spuneti prin afirmatia “gindim la fel”, rostita dupa acest clip scabros? Ca suntem un popor de desfrinati? Sau doar ca BCR este o banca ce promoveaza promiscuitatea sexuala si laxitatea morala?
Este oare aceasta valoare centrala pe care care doriti sa va construiti afacerea? Daca este asa, va rog sa ne spuneti pe sleau, ca sa ne putem muta conturile la o banca serioasa.
Astept un raspuns imediat si explicit la acest mesaj si va avertizez ca, in caz contrar, voi lansa imediat o campanie de constientizare a clientilor dvs. cu privire la aceasta practica indoielnica, pe Facebook si pe orice alta cale legitima, asa cum am facut-o, cu succes, in cazul reclamelor la fel de licentioase promovate cu ceva timp in urma de Krafts-Jakobs.
Sper din toata inima ca ratiunea si bunul simt vor birui etica de maidan promovata in prezent de compartimentul dvs. de relatii publice.
Danut Manastireanu, PhD
Aleea cu nuci, 73, Valea Lupului
707410 Iasi, Romania
Mobile +40 744 499 379
Tel. +40 232 257 285
Yahoo/Skype danut_manastireanu‘Tradition is the living faith of the dead.
Traditionalism is the dead faith of the living.’
(Jaroslav Pelikan – The Vindication of Tradition)

Author: DanutM

Anglican theologian. Former Director for Faith and Development Middle East and Eastern Europe Region of World Vision International

44 thoughts on “Impotriva practicilor neetice de marketing ale BCR-Erste Bank – New UPDATE”

  1. Domnule Manastireanu va felicit pentru ca ati luat atitudine.
    Chiar de la prima aparitie a acestei reclame am fost scarbita de felul in care stiu ei sa spuna (sa ne arate) cat de repede rezolva cererea de creditare…
    Si apoi, nu mai intelegeam, amaratul acela chiar asa o ibovnica prostuta si-a putut gasi… navasta lui a dat dovada de competenta… el, un tont. Oare asta e lumea de azi? nu cred/ nu vreau sa cred asta. NOI suntem altfel, nu “gandim la fel” cu ei.

    Like

    1. Va rog sa faceti cunoscuta aceasta initiativa in jurul dvs.
      Cei care au bloguri sau folosesc facebook, ar putea folosi acele mijloace pentru a o face cunoscuta.
      Cu cit mai multi se vor alatura, cu atit mesajul va fi auzit mai bine.
      Deocamdata n-am primit un raspuns la mesajul meu.
      Daca cineva dintre cei care au scris primesc raspuns, ii rog sa impartaseasca cu noi aici raspunsul primit. Va multumesc anticipat.

      Like

  2. Am cont debit la BCR.
    Am remarcat sugestia din afisele de la sediile BCR.
    Chiar discutam saptamana trecuta cu sotia despre mizeriile de afis.
    Afisele sunt un pic mai neclare.

    N-am televizor, si nu am vazut opera completa a “Artistilor de Publicitate”. Asa isi zic. Se cosidera artisti.

    Promit ca renunt la cont daca nu dispar afisele si reclamele in maxim o luna.

    Like

  3. Multumesc pentru asemenea initiative. M-am alaturat si eu acestei initiative. DOMNUL SA VA BINECUVINTEZE.

    Like

  4. Astfel de reclame dau bancile prin care ne primim salariile????!!!!
    Dezgustator!
    Sunt cu totul importriva.

    Like

  5. Va indemn ca cei ce ati postat articole impotriva acestui tip de publicitate, pe bloguri etc, sa informati pe cele trei persoane listate de Danut, din cadrul Departamentului Relatii. E bine ca acestia sa stie de faptul ca au de-a face cu o opozitie serioasa, asa incat sa poata lua decizia retragerii cat mai repede, fara dureri 😉

    Like

  6. domnule Danut, am primit raspunsul de la BCR. In coada de peste, conform traditiei balcanice: vom vedea, vom discuta, vom analiza. Dvs ati primit?

    Like

    1. Am primit si eu. Sa vedem care va fi hotarirea.
      Am mai primit insa ceva. O încercare de santaj ondirect de la agenția de publicitate. Securitatea n-a murit.

      Like

  7. Danut, se recomanda ca cei din diaspora (ca mine de ex.) sa trimitem email “complaint” cu template a cea ce ai scris tu ? (chiar daca noi in diaspora nu suntem bombardati cu aceste anunturi TV … eu nici macar nu am TV acasa … stirile le citesc pe net). Mersi pentru campanie si Doamne ajuta!

    Like

  8. Am primit si eu raspunsul bancii la mailul pe care l-am trimis. In loc sa zica ca o sa scoata reclama s-au laudat ce mare banca sunt si lucruri bune fac ei pt. economie. Si ce activitati caritabile au facut ei.
    Asta e ce sa ii faci.
    Oricum felicitari Domnule Manastireanu pt. initiativa.

    Like

  9. pai cum sa scriem, toti? NU mai bine faceti cu un fel de vot….. PETITIE< de exemplu? Tot respectul domnule Dan. V-am cunoscut la intalnirile ASMCR – medicii crestini. Dati si pe acolo ca sunt multi.

    Like

  10. Ca incurajare pentru ceilalti sa trimita scrisori la adresele BCR redau mai jos scrisoarea mea catre ei.

    Buna ziua!

    Ma numesc Alexuta Constantin, si sunt unul din clientii bancii dvs.

    Prin prezenta vreau sa va informez ca sunt nemultumit de ofensa pe care ne-o aduceti cu reclamele la produsele dvs
    care promoveaza infidelitatea in familie.
    Va injositi in fata multora doar pentru a mai capata cativa clienti.
    Suntem multi cei care ne pastram valorile morale in viata personala.
    Ma simt jignit prin aceasta reclama la produsul Divers BCR.
    NU gandim la fel!

    Va rog sa va schimbati atitudinea in campania dvs de marketing.
    Astept un raspuns din partea dvs.

    Cu respect,
    Alexuta Constantin

    Like

    1. Da au fost presiuni. Dar nu din partea băncii ci a vila Ilir care fac aceste clipuri publicitare des arate. Probabil o mina de fii de securisti invatati cu santajul.

      Like

  11. doresc si eu retragerea acelei reclame care nu promoveaza deloc, valorile sanatoase a familiei. Sa le fie rusine conducerii bancii BCR.

    Like

  12. NU sunt client BCR, dar în atare condiții nici NU doresc să devin! Mă gândesc foarte serios să mă alătur, atât cât pot, și eu demersului! Domnul să fie cu toți cei care vor face acest pas!

    Like

  13. Trebuie să luăm în considerare câteva lucruri când judecăm decizia celor de la BCR de a opri sau nu reclama.
    Sunt client BCR atât la nivel personal (cont, card, credit) cât și prin firmele pe care le administrez care au toate conturi la BCR.
    Reclama asta face parte dintr-o campanie mult mai larga pe care BCR-ul a pornit-o pentru a își promova un nou produs, creditul Divers BCR. Dacă o să intrați într-un sediu BCR o să vedeți pe toți pereții afișe care fac reclamă acestui produs (în toate afișele apar actorii din reclama noastră), broșuri, flyere și până recent chiar și angajații băncii erau obligați să poarte tricouri care făceau reclamă la acest produs (o greșeală foarte mare din punctul meu de vedere, într-o bancă nu ești ca la supermarket, ar trebui să se promoveze o ținută business cum de altfel se întâmplă în toate celelalte bănci).
    BCR-ul a avut echipe de oameni care au lucrat la campania aceasta care trebuie să se desfășoare pe parcursul mai multor luni și au investit milioane de euro în ea. Nu pot să oprească această campanie fără să sufere pierderi de sute de mii sau chiar milioane de euro și dacă o vor face presimt că multe persoane din departamentul de marketing își vor pierde locul de muncă.
    Ce vreau să spun este că ei se confruntă cu o dilemă mare la nivel de organizație și decizia de a opri sau nu campania nu este ușoară.

    Personal cred că această campanie a fost un eșec la capitolul promovarea imaginii companiei (nu am datele necesare să mă pronunț dacă a fost sau nu un eșec și în a promova produsul pe care dorea să îl promoveze) și susțin și eu inițiativa dumneavoastră (deși mă îndoiesc că va avea finalitatea dorită). Pe de altă parte sunt sigur că chiar dacă nu o să oprească aceasta campanie, în viitor vor fi mult mai atenți când vor face o campanie de marketing la nivel național.

    Like

    1. Reclama se difuzeaza in continuare, fara probleme; si eu cred ca nu o vor scoate, din ratiuni financiare. Totusi demersul lui Danut, si al celor care il sustin, este important in vederea unor viitoare campanii, pe care sper ca le vor gandi altfel, mai cu bun simt … sper.

      Like

      1. Nu cred ca CNA-ul va misca un deget. Ei reactionaeza atunci cand partea vizibila a chestiunii sare in mod evident in atentie. Nu cred ca sunt genetic structurati sa perceapa “subtilitatea” imoralitatii reclamei in discutie.
        Cred ca in epoca in care traim va trebui sa ne obisnuim cu aceasta laxitate morala tot mai pregnanta in spatiul public; am citit deja unele articole in care unii nu pricepeau de ce ni s-a pus pata pe clipul BCR-ului. Nu ma mir: asta este lumea in care ne ducem zilele …

        Like

      2. Asa cred si eu, Dyo. CNA-ul n-a excelat niciodata prin luari de pozitie bazate pe valori, ci prin decizii impuse politic sau in chestiuni strigatoare la cer.
        Desigur, asa e lumea in care traim. Dar asta nu inseamna ca eu treb uie neaparat sa apelez la serviciile celor lipsiti da valori. E dreptul meu.

        Like

  14. Cred ca ei nu se asteptau la aceasta actiune civica (in primul rind) ca morala mai este doar pentru crestini. Danut, daca in aceasta campanie sa-u investit bani, nu o vor orpri decit cu presiune juridica.Ba ma mai gindesc ca aceasta pe linga faptul ca a fost “produsa” a fost adusa si supusa unor discutii, APROBATA, si aici discutam deja de al doilea nivel de implicare a conducerii.Apoi,daca cel ce a comandat este aceeasi persoana cu aprobatorul, sumele cheltuite ,CLAR sunt neclare. Noi ne inselam daca vom crede ca este vorba de o sesizare pe care ei o vor lua in serios, si alte aspecte.Nu mai sunt “verde”,nu am suficienta documentare, dar, aspectul cu CNA este cred cel mai realist, insa nu ar strica intentata o actiune judiciara, aspectul principal cred eu nefiind promovarea imoralului ci instigarea la adulter, efectul pentru tineri, ofensa adusa tuturor ca”noi gindim la fel”.Poate la ei s-a intors comunismul, deci ideea indusa este si mai periculoasa. Zic si eu despre gindurile mele.A trecut ceva timp de cind puteam prezenta o mai mare acuratete. Dar, Dumnezeu are doua variante limpezi: EL da, iar daca nu da, Ingaduie.Oricum vreau sa cred ca nu mor caii cind vor ciini.Felicitari pentru spiritul de observatie pertinent.

    Like

  15. Va sustin in aceasta campanie.
    Din pacate firma la care lucrez ma obliga sa am card de salarii la BCR.
    Dar am trimis un email in care le explica ca nu imi place acest clip ofesator.

    Like

  16. am fost ieri la bcr. am intrebat care sunt formalitatile de lichidare a conturilor. mi-au spus. nu m-au intrebat de ce, daca pot sa faca ceva, absolut nimic. nu costa nimic, iau ce e pe cont dupa ce completez o cerere si gata. deschiderea unui alt cont la o alta banca 5 roni. cit am asteptat mi-au servit reclama cu pricina pe monitoarele lor de un metru prin care curg numai reclame. nu gindim la fel!

    Like

    1. Este evident ca banca nu are nicidecum intentia de a rtetrage reclama. Nu ne ramine decit de a actiona si de a-i concinge si pe altii s-o faca.

      Like

  17. Nu sunt clienta BCR insa toata povestea asta ma irita si daca aveti vreo propunere de protest (virtual, din pacate, eu locuiesc in Germania) pentru non-clientii bancii, ma alatur cu convingere. Toata stima.

    Like

  18. ,,Nu cred că e bine”, a comentat Gheţea la un seminar organizat de Finmedia la Banca Naţională a României.
    Nu ştiu dacă-i bine, domnul chestor”, a spus Traian Băsescu.
    Cat dracu îi mai răbdăm pe hoţii aştia?
    oameni buni dragi romani,hai sa facem ceva GREVA BANCARA nu le mai
    platiti creditele camatarilor si vedem ce se alege de sistemul asta
    corupt si putred.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s