Confesiunea de la Westminster –28 – Despre botez

Capitolul XXVIII. Despre botez

1. Botezul este un sacrament al Noului Testament, instituit de Isus Cristos, prin care persoana botezată este admisă în mod solemn în biserica vizibilă. De asemenea, botezul este pentru ea un semn şi o pecete a legămânutului harului, a altoirii în Cristos, a naşterii din nou, a iertării păcatelor, şi a predării sale lui Dumnezeu prin Isus Cristos, pentru a trăi o viaţă nouă. Prin porunca lui Cristos Însuşi, acest sacrament trebuie perpetuat (?) în biserica Sa până la sfârşitul veacului.

2. Elementul exterior folosit pentru aceste sacrament este apa, cu care persoana va botezată în Numele Tatălui, al Fiului şi al Duhului Sfânt, de către un slujitor al Evangheliei, chemat la aceasta în mod legitim.

3. Cufundarea în apă nu este necesară, ci botezul este corect administrat prin turnarea sau stropirea apei peste acea persoană.

4. Pot fi botezaţi nu numai cei care mărturisesc credinţa în Cristos şi ascultarea de El, ci şi pruncii care au unul sau ambii părinţi credincioşi.

5. Deşi nesocotirea sau neglijarea acestei porunci este un mare păcat, totuşi harul şi mântuirea nu sunt inseparabil legate de ea, astfel încât nimeni să nu poată fi regenerat sau mântuit fără ea, ori ca toţi cei botezaţi să fie fără îndoială regeneraţi.

6. Eficacitatea botezului nu este legată de momentul în care este administrat. Cu toate acestea, prin folosirea corectă a acestei rânduieli, harul promis nu este doar oferit, ci manifestat în mod real şi conferit de către Duhul Sfânt tuturor (fie adulţi, fie prunci) acelora cărora le este dăruit harul, după sfatul voii lui Dumnezeu, la timpul hotărât de El.

7. Sacramentul botezului va fi administrat o singură dată oricărei persoane.

Author: DanutM

Anglican theologian. Former Director for Faith and Development Middle East and Eastern Europe Region of World Vision International

3 thoughts on “Confesiunea de la Westminster –28 – Despre botez”

  1. frate Danut,
    Ieri am avut 2 comment la articolu dvs despre recasatorire si divort.
    Pe blogul dvs a aparut numai partea a doua. A ajuns si primul?
    Acolo va intrebam ceva…
    Mult har,
    Nicolae Geanta

    Like

  2. Art. 3—daca e sa ne luam dupa botezul DOMNULUI ISUS, cufundarea in apa ar fi necesara.
    Art. 4.—Intreb daca un copil are discernamintul de a incheia legamintul cu DUMNEZEU prin botez.??? sau la fel ca si DOMNUL ISUS, la o virsta matura si capabil de intelegere a actului in sine. Pentruca acesta inpune mari responsabilitati.
    Multumesc celor ce ma poate ajita.

    Like

    1. Din punct de vedere hermeneutic (adica, al interpretarii Scripturii) un exemplu nu este niciodata normativ (insemnind, deci, ca intotdeauna trebuie sa facem asa), ci doar indicativ (daca facem asa nu gresim), in cazul in care acesta nu este criticat de Scriptura.
      Nu stiu de unde trageti concluzia ca Isus a fost scufundat. Probabil din predicile evanghelice ascultate. Scriptura este ambigua cu privire la forma botezului si speculatiile pe baza termenului grecesc ‘baptizo’ sunt atit – speculatii, si nimic mai mult.
      In final, la intrebarea legata de art 4, raspunsul este foarte simplu: copilul crestin poate ‘incheia legamind’ cu Dumnezeu exact asa cum o putea face si copilul evreu cind era taiat imprejur.

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s