Suffering for Christ – it happens again for Joseph Ton

Suffering for Christ – it happens again for Joseph Ton.

Nelu Balaj, a Romanian ordained as pastor in the Church of Scotland, about the Joseph Tson scandal.

Author: DanutM

Anglican theologian. Former Director for Faith and Development Middle East and Eastern Europe Region of World Vision International

11 thoughts on “Suffering for Christ – it happens again for Joseph Ton”

    1. Articolul lui Nelu Balaj nu avea cum sa ‘dezinformeze’ decit daca:
      1. aceasta decizie, a RVE Suceava, era luata si facuta publica inainte de scrierea articolului sau; si.
      2. Nelu Balaj ar fi stiut despre el si l-ar fi ignorat in mod intentionat.
      Ceea ce, in mod evident, nu este cazul.
      Putem fi de acord sau nu cu Nelu Balaj. Putem socoti ca e exagerat de critic sau ca a generalizat in mod nepermis, dar nu ca a ‘dezinformat’.

      Like

      1. Domnule Dănuț Mănăstireanu,

        Observ că vă referiți la chestiunea de la Suceava.

        Eu nu am legat-o de chestiunea dezinformării.

        Nelu Balaj dezinformează prin faptul că a afirmat că Iosif Țon a fost declarat eretic de către baptiștii români. Comunicatul Consiliului Uniunii nu conține cuvîntul eretic.

        De asemenea, chestiunea excluderii lui Iosif Țon nu este valabilă, dar este, nu-i așa?, o formulă care atrage…

        Articolul lui Nelu Balaj îl menționează DOAR pe Iosif Țon. Comunicatul Consiliului Uniunii se referă și la alte persoane.

        Chestiunile acestea (și altele) le-am precizat în articolul:

        http://romaniaevanghelica.wordpress.com/2010/12/30/atentie-la-dezinformarile-de-pe-blogul-lui-nelu-balaj

        Like

      2. Desigur, Alin, ai dreptate, ca de obicei, in detalii. Totusi, chiar daca comunicatul nu contine CUVINTUL ‘erezie’, sensul implicit (si acesta este cel care conteaza) este absolut evident. Potrivit dogmei baptiste, in inter[retare paulina (de la PN, nu de la apostol) noile convingeri teologice ale lui Iosof Ton sunt eretice.

        ‘Dezinformarea’, pe de alta parte, presupune insa intentie. Ori tocmai asta contest eu.

        Like

  1. Domnule Cristea as fi asteptat sa fiti consecvent in citirea textului meu. Rezolutia RVE a fost luata – ca Suceava nu a aplicat-o asta-i altceva. Bravo lor! Iar postul meu a vrut sa faca acest lucru cunoscut amicilor mei care nu vorbesc romana si unii dintre ei au cunostinta de Ton.

    Like

    1. Domnule Balaj,

      Nu despre “rezoluția RVE” e discuția.

      Textul dvs. se referă la Comunicatul Consiliului Uniunii Baptiste. Acolo ați oferit link.

      Ziceți că pentru amicii dvs. care nu vorbesc româna? Dar Comunicatul Consiliului Uniunii Baptiste este ÎN LIMBA ROMÂNĂ!

      De fapt ați oferit o imagine deformată a ceea ce se întîmplă acum în România.

      În centrul articolului e Iosif Țon, dar nu el e cel care suferă, ci… bisericile baptiste.

      Dar dacă ați menționat “rezoluția RVE”, vă întreb:

      Atunci cînd scrieți: “They even passed a resolution to interdict his sermons to be broadcast on Radio Vocea Evengheliei”, la care “They” vă referiți?

      Din textul dvs. se înțelege că e vorba de “Romanian Baptists”. Ceea ce e, iar, o dezinformare, întrucît “rezoluția RVE” a fost luată nu de către baptiști, ci de către reprezentanții celor 3 culte evanghelice care formează Alianța Evanghelică.

      O chestiune mai nuanțată care ar trebui clarificată este următoarea: există diferență între expresia “Romanian Baptists” și “Romanian Baptist Union”?

      Din punctul de vedere al Mărturisirii de credință a Cultului Baptist din România, există: NU RECUNOAȘTEM GRADE IERARHICE.

      Uniunea Baptistă este o asociere de biserici baptiste. La baptiști, autoritatea finală o reprezintă BISERICA LOCALĂ. (Cît de bine sau cît de rău e, asta e o altă discuție. Și care e corespondența dintre doctrine și practicile eclesiale iar e o altă discuție.)

      Nu am nici o mirare că echivalați cele două formule, întrucît, la fel ca Daniel Mănăstireanu și Dănuț Mănăstireanu, ați optat pentru un spațiu confesional care e, din cîte știu eu, structurat ierarhic.

      Nu consider articolul dvs. ca fiind scris cu onestitate intelectuală.

      Ați oferit și o imagine deformată despre blogosfera evanghelică de limbă română atunci cînd ați scris: “…his executors, which are so many, in particular on Romanian speaking Evangelical blogs”.

      Cîte dintre blogurile evanghelice l-au “executat” pe Iosif Țon?

      Cîte din cele 1.000 bloguri evanghelice?

      Sau, dacă vă referiți doar la cele mai importante, dinamice: Cîte dintre cele 20-30 de bloguri evanghelice cu vizibilitate l-au “executat” pe Iosif Țon?

      Dacă doriți să oferiți amicilor de limbă engleză informații despre situația din România atunci ar trebui să rescrieți articolul sau să adăugați un altul (și, de ce nu?, să-mi mulțumiți pentru inadvertențele pe care vi le-am semnalat), în care:

      1. Să dați citate ÎN ENGLEZĂ din Comunicatul Consiliului Uniunii Baptiste (și din Comunicatul Societății Misionare Române).

      2. Să dați date semnificative din cronologia Cazului Iosif Țon.

      3. Să dați cîteva declarații ale unor nume cunoscute: Paul Negruț, Marius Cruceru, Petru Lascău, Cristian Ionescu, Radu Gheorghiță, Vasile Taloș, Daniel Brânzei.

      4. Să vă exprimați simpatia în primul rînd pentru bisericile baptiste și apoi pentru Iosif Țon sau pentru altă persoană.

      Like

  2. Danut, Alin Cristea desinformeaza cind spune ca articolul lui Nelu Balaj dezinformeaza – articolul lui Nelu Balaj nu are intentia sa faca analiza ci sa exprime o parere personala. Alin Cristea cel care cauta sa corecteze pe altii ar face bine sa se exprime cu mai multa cumpatare – cumpatare pe care o asteapta de la altii.

    Like

  3. Dmnul Cristea eu am dat doar o farmitura, pentru ca nu am timp sa cotobaiesc prin toate documentele – nu mi-e slujba de blogar, or cutreetor si culegator de doate pesntru toti. Nu am avut pretentia ca am acoperit toate unghiurile (si nici nu am intentia asta) in cazul respectiv. Este o analiza a mea personala (oi fi io ‘wrong’ dar asta nu-i in discutie acum ci faptul ca domnia ta ma acuza de dezinformare – faci o afrimatie care ma denigreaza). Nu stiu, si nu ma intereseaza toate masinatiile in structurile si suprastructurile, etc… a baptistilor – dar a mea impresie este ca mijloacele de control baptiste is la lucru – o fi altceva, poate dar si din ale dumitale comentarii parese ca concluziile sunt cam aceleasi ca ale mele. Eu sunt de acord ca statutlul Baptist spune ce spune dar modul in care ‘sefii’ au lucat decizia e alta – si mi se pare ca si dumitale ai sous asta.
    Mie mi se pare ca obiceilul dumitale de a cauta acul in carul cu paie si a incerca sa-i faci pe altii sa fie mai albi ca neaua, nu ti-l aplici domnieil tale. In cazul meu a facut o afrimatie care este cel putin ‘dezinfomratore’ ….

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s