Kraft Foods – ‘We satisfy the tastes of life‘…
the more perverse, the better;
all we care for is your money
Daca va place cafeaua, probabil ati cumparat macar odata Jacobs. Din ceea ce se vinde la noi, nu este rea deloc. V-ati gindit insa ce fel de valori promovam de fiecare data cind cumparam un pachet de cafea Jacobs, comercializata de Kraft Foods Romania?
Daca nu, va invit sa mai priviti odata faimoasa reclama TV in care apare replica din titlu. Sunt sigur ca o cunoasteti. In ce ma priveste, dupa ce am schimbat de zeci si zeci de ori canalul, de fiecare data cind a aparut la TV – si apare des, pe toate canalele – reclama cretina de care este vorba aici, am decis ca ajunge si am scris celor de la Kraft.
Le-am dat trei zile pentru a raspunde, dupa care am promis ca, daca nu voi primi un raspuns satisfacator, voi lansa o campanie de descurajare a cumpararii produselor Kraft. Poate ca, chiar daca nu le pasa de morala, ii va ustura cind ii va atinge la punga – singura morala a ‘kapital-istilor’ nostri de doua parale.
Cum sunt sigur ca n-o vor face, scriu acum acest post, care va aparea automat dupa curgerea termenului de trei zile.
Transcriu mai jos mesajul trimis celor de la Kraft:
Stimate Domn Danut Manastireanu,
Va multumim pentru interesul aratat produselor Kraft Foods Romania, in special fata de marca Jacobs.
Orice observatie pe care o primim este bine-venita, deoarece ne ofera o informatie noua despre felul in care consumatorii nostri gandesc si despre felul in care ei se raporteaza la reclamele companiei noastre. Consumatorul nostru are un rol important in decizia companiei Kraft Foods Romania de imbunatatire a modului de comunicare, astfel mesajul dumneavoastra a fost trimis catre departamentul de Marketing.
Brandul Jacobs a fost intodeauna strans legat de momentele petrecute alaturi de cei dragi. Mesajul transmis consumatorilor prin intermediul reclamei Jacobs Kronung este ca puterea alintaromei aduce oamenii impreuna la inceputul unei zile. Compania Kraft Foods Romania, prin intermediul acestei reclame, nu doreste sa incalce bunele moravuri ale societatii sau ale familiei.
Regretam daca mesajul reclamei Jacobs Kronung v-a creat vreun inconvenient si speram sa consumati cu placere pe viitor produsele noastre.
Cu deosebita stima,
Anca TOTEANU
KRAFT FOODS ROMANIA | Consumer Relations Coordinator
Office: +40 21 233 04 05
E-mail: consumator@krafteurope.com
Felul insa in care va transmiteti mesajul, prin aceasta reclama perversa, duce in mod inevitabil la subminarea efectiva a valorilor familiei. Iar daca acest lucru nu are, poate, nici o importanta in tara de origine a Kraft Foods, lucrurile stau cu totul altfel aici.
Inteleg din mesajul dvs ca considerati aceasta reclama ca fiind in acord cu valorile firmei dvs si inteleg ca acestea includ subminarea familiei prim mesaje menite a va creste cu orice pret profiturile.
Asa fiind, va anunt ca nu voi mai cumpara produse Fraft Foods pina nu veti decide sa retrageti de pe piata aceasta reclama si ii voi indemna si pe altii sa faca la fel.
Cu profunda dezamagire,
Danut Manastireanu
S-ar putea sa aveti dreptate. Inca n-am vazut pe cineva caruia sa-i placa crucea. Asta ar fi masochism curat. Daca insa cineva este ce adevarat crestin, acela nu poate aluda crucea, oricit ar incerca.
Ce mi se pare mie greu de inghitit este prostia, mojicia si fanatismul unora dintre cei care pretind a-l urma pe Cristos.
LikeLike
Problema nu e ca le dati unora prea multa atentie, ci ca nu puteti eluda crucea. Sau vreti?!… Nu cred.
Sa ne pazeasca Dumnezeu de orice amaraciune generata de de raspunsul perfid al celor din jur la intentiile sau faptele noastre bune. Stiu ca nu este usor, dar ma antrenez in fiecare zi. Uneori clachez lamentabil, dar revin pe pozitii. Va veni si ziua mea, Ziua Aceea.
LikeLike
Cred ca este important sa reactionam cum putem la aceste derapaje ale societatii noastre, altfel vom avea o societate a tsatselor si a miticilor.
LikeLike
Am scris si eu pe blog un comentariu la aceasta reclama imorala. Am pus si filmuletul, asta asa pentru cine nu a vazut spotul: http://www.reclame-tv.ro/reclama-jacobs-kronung-imorala/
LikeLike
Unii (mai precis una) e de alta parere si a gasit in asta prilej de balacareala. Multumesc ca m-a pazit Dumnezeu de asa ceva. Asa-mi trebuie daca le dau unora prea multa atentie. Cred ca am sa iau masuri radicale si sa exclud complet comunicarea cu asemenea specimene.
LikeLike
Frumos:)
LikeLike
M-as bucura sa fie asa.
I-am scris aseara doamnei de la Krafts urmatoarea misiva:
Stimata doamna Anca Toteanu,
Desi primul dvs. raspuns la sugestia mea legata de mesajul pervers cu care era promovata la televiziune cafeaua Jacobs a fost dezamagitor, as vrea sa va spun ca apreciez faptul ca respectiva reclama a fost retrasa si inlocuita cu una mult mai decenta. In definitiv faptele conteaza.
Va multumesc.
PS Vreau sa va spun ca sotia mea consuma numai cafea Jacobs solubila. La fel ca multe dintre prietenele ei.
LikeLike
Ma bucur tare mult pentru initiativa. M-am revoltat si eu intr-un mic articol pe 30 martie 2010 cu privire la aceasta reclama.
http://www.bloggersnack.ro/2010/03/30/jacobs-kronung-puterea-prostiei/
Sunt incantat ca aceasta reclama nu mai ruleaza si cred ca intr-o mare masura si datorita initiativei dumneavoastra.
LikeLike
Da, este. Cred ca si Dyo il va retrage. Sper sa nu fie nevoie sa revenim.
LikeLike
As vrea sa stiu daca retragerea e oficiala…daca da, atunci voi retrage bannerul…
LikeLike
Evident. Oricum, ma indoiesc ca, in caz ca Krafts a renuntat la reclama din pricina acestei campanii, va avea taria de a recunoaste asta. Ar fi probabil umilitor pentru o mare companie, ca ei si ma indoiesc ca sunt capabili de asemenea eroisme morale. Sa nu fin exagerati in asteptarile noastre, ci pragmatici )oricit as uri eu aceasta postura).
LikeLike
Păi, dacă scopul a fost atins, atunci nu se mai pune problema boicotului. Eu aşa înţeleg.
Oricum, dacă Kraft Foods Romania, a renunţat la acea reclamă din această cauză, e ceva…
LikeLike
In ce ma priveste, nu neaparat. Acum am Starbucks, si apoi plec citeva luni, asa ca nu se pune problema.
LikeLike
O sa beti din nou cafea Jacobs?
LikeLike
Multumim. Campania a avut efect, se pare, asa ca lasam asta pentru alta campanie. ca subiecte sunt girla.
LikeLike
Pentru consumatorii de cafea care vor sa boicoteze cafeaua Jacobs pe Facebook puteti folosi o astfel de aplicatie:
http://apps.facebook.com/causes/causes/new
In cateva zile se va raspandi foarte mult in retea.
LikeLike
Deci mecanismul functioneaza si merita folosit si in alte situatii similare.
LikeLike
N-am mai vazut reclama ruland. Posibil sa fi vrut sa evite o campanie negativa pornind de pe Facebook mai ales.
LikeLike
Absolut de acord. Nu reusesc de unde vine spiritul asta impaciuitorist, ca n-are nici o legtura cu Rvanghelia. O fi de vina pietismul ieftin care domina spatiul evanghelic romanesc.
LikeLike
Mai stiu pe cineva care a tot crezut “cu tarie” ceva pana s-a ales praful de tot ce a crezut … Daca un om cu inima curata si ganduri pure nu vede o problema prea mare in reclama cu Alex si Corina, si crede ca tacerea este cea mai buna solutie in fata mizeriei morale … ei bine, “cred cu tarie” ca suntem pe un drum tare primejdios …
LikeLike
In primul rand, raman inca o data marcat de modul in care crestinii cu usurinta “suduiesc”, “jignesc” sau ca sa fiu “politic corect” fac abuz de cuvinte urate si nefolositoare la adresa “celor pierduti” pe care ei ar trebui sa ii castige. “Felicitari!”
In al doilea rand, nici eu nu cred ca reclama este cea mai potrivita sau ca promoveaza valori morale, dar ca sa fiu sincer cu dvs niciodata nu m’am gandit atat de departe cand am vazut’o. Cred ca trebuie sa fii fixat pe anumite lucruri sau urmarit de anumite ganduri pentru a vedea aceste aspecte atat de clar.
Ma rog ca Domnul sa ne dea inimi curate si ganduri pure astfel incat sa nu mai vedem “perversitati” in moto’uri comerciale sau in reclame prost facute. Nu cred ca un copil sau adolescent cu mintea curata s’ar gandi la perversitati cand ar citi “We satisfy the tastes of life”. Cred cu tarie ca s’ar intreba ce a vrut sa spuna reclama cu Alex si Corina, dar un parinte intelept sunt sigur ca ar putea sa il scoata din incurcatura.
Probabil ca asta e una din consecintele pe care le platim pentru ca noi cei “adulti” ne’am jucat si ne’am murdarit atat de mult cu pacatul, mai in ascuns mai in public!
LikeLike
Inteleg. Mai subtila ca cealalta, si la fel de perversa.
N-am folosit niciodata Fan Curier, dar nici nu ma ispiteste.
Cu Jacobs insa, cind n-am Starbucks, este o alta poveste.
LikeLike
Iata unul:
http://www.myvideo.ro/watch/6427119/Oriunde_cu_placere
Pe cat de simpla pe atat de sugestiva. Problema e ca apare la mai toate televiziunile la ore de maxima audienta.
PS: scuzati spiritul de observatie – atentie si la numarul masinii; ca e de B (iarasi) nu ma mira…
LikeLike
Nu ne dati si link-ul, ca sa nu ratacim?
LikeLike
E greu de povestit, ca un film de Oscar. Adica trebuie sa o vezi personal :). O gasesti pe iutub. Grija insa la calitatea redarii (fluenta), altfel pierzi tot “farmecul”.
Nu stiu, astia chiar ne cred un popor de manelisti?!
LikeLike
Da, sunt. Câteodată…
LikeLike
N-am vazut-o pe cea de la Fan Curier. In ultima vreme mi s-a cam facut sila de TV. Dar am sa ma uit. Ne-o povesteste cineva? 🙂
LikeLike
Da, absolut.
Inca nu stiu daca reclama se mai da sau aceste eforturi modeste au avut deja efect. Daca se mai da, atunci largim campania.
LikeLike
Asa cum spuneam doamna/domnisoara, aveti si dvs. dreptul la o parere. Eu nu incerc sa va impun parerea mea. Va rog sa aveti simtul bun de a nu incerca sa mi-o impuneti pe a dvs.
LikeLike
Hei,
initiativa e binevenita si nu cred ca impactul ei e unul minor. Am ajuns aici de pe blogul lui Dyo, si nici acolo nu cred ca e ceva neacademic in banner-ul respectiv. Sa nu uitam contextul.
Adica Alex e un nesimtit, tasu Corinei – un pacalici, iar ma…masa – cum ziceati? – o perversa.
Iar cei care promoveaza aceasta reclama – niste looseri pe termen lung. Bagati de seama ce va zic. Vorbim peste ani. Parerea mea e ca reclama a fost conceputa (elegant spus) in mintea unor smecherasi de Bucuresti (suportati?) care i-au convins pe cei de la Kraft Foods ca asta are trecere la publicul romanesc, imaginat ca le-ar semana in marea lui majoritate.
Apropo, dar reclama de la Fan Curier – oriunde, cu placere – nu credeti ca e la fel de haioasa (abjecta)?…
LikeLike
Felicitari, draga Danut!
(oare le-ai dat linkul la articolul de boicot, de aici? poate n-ar fi rau sa vada ca mai sint si altii care gindesc ca tine)
Inca o data, felicitari!
LikeLike
dle manastireanu,
si printre pagani e vulgar sa te exprimi asa. se stie.
iar alex si corinuta nu cred ca s-au batut cu pumnul in piept ca sunt crestini, dar tot v-au enervat.
prea putin sau deloc imi pasa de ce spune rasistul de steihardt, mai ales cand biblia il contrazice in isaia 35:8, unde spune:
Acolo se va croi o cale, un drum, care se va numi Calea cea sfanta: niciun om necurat nu va trece pe ea, ci va fi numai pentru cei sfinti; cei ce vor merge pe ea, chiar si cei fara minte(ADICA PROST), nu vor putea sa se rataceasca.
dyo,
o parere despre reclama? am remarcat si eu ce-au remarcat toti. si atat.
corneliu,
eu nu am zis nimic de conotatii, ci despre lucruri evidente.
claudiu lupu,
da, sunt sensibila. tu nu esti?
multa pace!
LikeLike
Din păcate dumneavoastră vă înşelaţi.
Da, ştiu ce aţi scris în comentariul de mai sus, l-am citit atunci, dar eu nu am făcut nici un fel de apropo la comentariul dumneavoastră, sau la eventualitatea că dumneavoastră v-aţi ascunde în spatele vreunui pseudonim. Nici măcar nu mi-a trecut prin cap aşa ceva… Pur şi simplu m-am referit doar la ceea ce a spus “R.”.
LikeLike
Domnule sau doamnă R.
Îl bănuiaţi pe fratele Mănăstireanu ca fiind păstor ca şi când doar păstorii ar trebui să gândească precum dumnealui…asta spune mult despre cum înţelege poporul român să fie creştin. Orice creştin ar trebui să gândească cum gândeşte fratele Mănăstireanu!
Eu unul nu găsesc ca imoral limbajul dumnealui. Cuvintele imorale nu le veţi găsi în Dex; pe cele folosite de dumnealui le veţi găsi.
Că unele cuvinte sau expresii au căpătat o conotaţie imorală e altă poveste şi vă voi relata fapte reale: un imn neoficial al unei tabere creştin-evanghelice de tineret a fost “Pe la spate, pe la spate…” Am sesizat la unii că nu mai poţi folosi nici măcar expresia “atacat pe la spate” fără ca puştanii să nu chicotească pueril şi isteric cu gândul la o conotaţie anume. Ce părere aveţi dumneavoastră de asta? Câte cuvinte sau expresii din limba română nu au căpătat o conotaţie imorală doar pentrucă societatea s-a pervertit prin manelizare şi alte practici?
Cumpărând mai departe Jacob’s nu faceţi altceva decât să legitimizaţi acea reclamă şi o practică anticreştină şi antifamilială.
LikeLike
Vreo parere despre reclama, nu aveti? Eu cred ca un adevar precum 2+2=4, sau cel legat de imoralitatea reclamei in cauza, ramane neschimbat, indiferent de tonul cu care mi-a fost comunicat. Inteleg din finalul comentariului facut ca tocmai ati ratat ideea acestei postari … poate mai incercati odata.
LikeLike
Fiecare are dreptul la propriile sensibilitati, atita vreme cit nu incearca sa le impuna altora.
In ce ma priveste, nu n-am angajat niciodata sa protejez sensibilitatile evanghelicilor. Unii dintre ei nu incep sa gindeasca decit atunci cind ii sochezi, iar cei mai multi n-o fac nici atunci.
LikeLike
Sincer, cred că trebuia să o luaţi mai uşor cu “R.”. Am senzaţia (sper să nu mă înşel) că este o persoană de gen feminin, aşa că trebuie să-i înţelegeţi sensibilitatea mai accentuată. Pe de altă parte, trebuie să recunoaşteţi că limbajul folosit în postarea respectivă nu este unul tocmai obişnuit evanghelicilor :).
LikeLike
Vai, cita pudibonderie de mironosita, domnu’!
Da, va inselati, slava Domnului, nu sunt pastor, ci un om obisnuit care nu mai suporta prostia, mai ales la cei care se bat cu caramida in piept ca sunt crestini. Vorba lui Steihardt, daca cineva e prost, nu poate fi crestin.
Sanatate si virtute!
LikeLike
dle, sincer va spun ca nu mi-a placut tonul dvs din email. nu m-asteptam de la un pastor (asta sunteti, nu? dar si daca nu ati fi, ci doar un simplu crestin.) sa spuna despre cineva ca se reguleaza, in loc de face sex sau dragoste, daca tot vorbiti in email-ul dvs de moralitate, folositi si un limbaj mai… moral.
nu mai spun nimic de tati IDIOTI sau MOTOTOLITI.
f frumos raspuns ati primit. v-a dat clasa.
din acest motiv voi si continua sa cumpar jacobs.
LikeLike
Eu nu prea am mai avut vreme de TV, dar cit m-am uitat, n-am vazut-o. Am pus intrebarea si pe facebook. Sa vedem ce zice lumea. Ca tocmai ma gindeam sa lansam campania mai serios. Poate nu mai trebuie.
LikeLike
A mai vazut cineva reclama in ultima saptamana?
Am impresia ca a fost scoasa …
LikeLike
Un lucru oarecum normal mi se pare acela că există o mare probabilitate ca reclama respectivă să fi dispărut la cererea maselor largi creştin-populare, dacă replica lui Alex, înainte de a face cu ochiul, ar fi fost ceva de genul: “Nu vă speriaţi, sunt gay — m-a alungat prietenul de acasă şi Corina m-a găzduit!”. În Olanda şi UK cred că nu era nicio problemă, dar la noi familia mototolului ar fi fost oripilată.
LikeLike
Ai mare dreptate, Nelu. Reclama arata asa pentruca societatea romaneasa este astfel.
Dar, cred eu, asta n-ar trebui sa scuteasca firma de responsabilitatea morala pentru promovarea unor moravuri usoare si, in cee din urma, pentru subminarea valorilor familiei.
LikeLike
Chiar nu e greu să se renunțe la această cafea. Eu nu prea consum așa ceva! Deci, mă alătur și eu campaniei dumneavoastră!
LikeLike
Aveţi dreptate, frate…
LikeLike
Danut, urmaresc discutia asta si asa cum stii nu am vazut reclama respectiva – dar sunt sigur nu-i mai deplasata decit multe alte reclame care sunt difuzate aici in UK sau sunt in alte tari (USA). Nu-s specilist in ale marketingului dar sunt constient de faptul ca reclamele de multe ori sunt facute sa fie subversive (uneori socante) nu pentru a ataca societatea sau valorile morale ci pentru a vide un produs pe baza valorilor si dorintelor si aspiratiilor casre-s in societate. Pe aici se da din cind in cind programe cu antologii a reclamelor din trecut (doar in lumea capitalista astfel de reclame au traditie de prin 1950) si este interesant sa vezi cum aceste reclame reflecta ‘evolutia’ sociala. Aceste reclame prezinta o adevarata mina culturala. Nevasta-mea care a crescut cu reclame care mai de care subversive are nostalgii cind le vede pe unle de prin anii 1980.
Intr-un scurt cuvint ceea ce vreu sa zic este ca de fapt aceasta reclama spune mai mult despre unde este societatea in momentul de fata decit a fi un pericol pentru societate. Cu alte cuvinte eu cred ca stresul nu ar trebui sa fie pe mesager (deorece agentia de publicitate a facut acest clip nu in eprubeta ci prin sondaj de opinie, etc.. – au aflat unde societatea este) ci pe realitatea pe care acesta reclama o spune despre societate – unde suntem si care sunt valorile pe care le dorim (reclama de obicei se foloseste, exploateaza aceste dorinte). Aceasta reclama ar trebui sa fie mai degraba luata ca si o oglinda nu ca si un pericol pentru societate . Inainte de a arunca cu pietre marturisesc din nou ca nu am vazut reclama iar comentariul meu este in principiu si nu cu privire la reclama respectiva.
LikeLike
Felicitari pentru initiativa.
Am fost si eu foarte deranjat de afisele DEDEMAN un timp. Nu am facut nimic. Desi ar fi trebuit.
Ma gandeam aseara si mi-a venit o idee. O initiativa mai de amploare care s-ar putea sa dea rezultate rapid.
V-o transmit pe mail.
LikeLike
Vreau sa zic, mi-e greu sa boicotez ceva ce nu am consumat niciodata; poate suna a anti-reclama si nu vreau asa ceva. Aici ar trebui sa dea tonul unul dintre cei care stiu despre ce produs este vorba.
LikeLike
Voi incerca dupa-amiaza … sa vad ce voi reusi.
LikeLike
Da, eu…am consumat în trecut acest produs. Nu e greu de boicotat, e la fel de simplu.
LikeLike
Dyo, Mi-a placut cea ai facut pe blog. Ne poti da si noua codul acestui widget?
Si poate ca ar merita si sa compunem un text mai putin umoral catre care acesta sa trimita.
Ce zici? Incerci sa perii tu putin textul de ‘asperitati si neacademisme, ca sa nu se impiedice prea tare firile mai sensibile? Mi-ar fi de mare ajutor. As face-o eu, dar miine calaresc un alt avion spre Bucuresti.Si abia am venit de pe altul.
LikeLike
Poate ne alegem si cu onorariu … 🙂
LikeLike
ha ha ha! garantez ca cei de la Kraft se vor da in vint dupa asa o reclama
LikeLike
Problema este ca Giusto e mai greu de boicotat – e vreunul dintre cei de aici care a consumat acest produs?
LikeLike
Evident, din aceeasi categorie de mizerii publicitare.
LikeLike
In aceeasi categorie ar trebui trecuta si Reclama de la Giusto:
-Si ati hotarat data?
-Eu zic sa nu ne grabim. Sa-i lasam sa se mai cunoasca. Nu?
-S-au cunoscut deja.
-O sa avem un nepotel.
Concluzia:
Giusto, pentru armonie in familie.
LikeLike
Ce ziceti de o campanie de idei pentru un spot publicitar in care sa-i ajutam pe cei de la Jacobs sa scoata camasa in mod onorabil, si sa-l scoatem pe Alex din casa?
De pilda: reclama cu aceleasi personaje, numai ca Alex suna la intrare, imbracat decent, cu un buchet de flori in mana: “Buna ziua. Numele meu este Alex si am avut bucuria de a face cunostinta recent cu Corina, fiica dvs. Va cer permisiunea de a iesi cu ea in oras, la o cafea ( promit sa fie Jacobs!). Ma angajez ca ne vom intoarce inainte de ora 20:00.” Variante de incheiere … etc.
LikeLike
Eu am incropit un banner pe care l-am pus pe side-bar in blogurile mele, cu link spre aceasta postare pentru cei ce vor sa afle despre ce este vorba.
Nu este ceva foarte elaborat dar transmite un mesaj clar, sper eu.
Il puteti vedea “in actiune” aici:
http://dyobodiu.wordpress.com/
LikeLike
Felicitari pentru curaj si initiativa. Sustin campania dvs. Si eu am avut aceeasi senzatie oridecate ori am vazut reclama dar nu am avut curajul sa reactionez in vreun fel.
LikeLike
Ultima propozitie se refera ca, in ce priveste, ma consider un ‘aproape-teolog’. Am inceput prea tirziu pentru a-mi aroga demnitatea de a fi coleg cu dvs si alti teologi de vocatie.
LikeLike
Vad ca nu se ofera nimeni. Am sa rog eu atunci un prieten.
LikeLike
textul meu a fost doar un comentariu de blog, nu textul unui protest colectiv.
Daca cineva va dori sa creeze un logo, atunci putem concepe un text care sa satisfaca pe toata lumea si sa lansam un efort mai larg. Deocamdata nu este decit o picatura intr-un ocean si, ca atare, nu va avea probabil nici un efect. E ca o musca ce zgindara un cal. Nimic mai mult.
LikeLike
Desi rezervati asupra modului de exprimare, apreciem initiativa si sustinem public aceasta campanie, fie si doar pentru a transmite un mesaj categoric celor care trec prea usor peste aceste reclame “cretine si destrabalate”.
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100000730365857
http://informatiafamiliei.blogspot.com/2010/09/boicotul-fata-de-produsele-kraft-foods.html?spref=fb
LikeLike
Când va apărea bannerul, îl voi posta pe blogul meu fără rezerve!
LikeLike
Stimata domnisoara,
Imi pare rau daca sensibilitatile dvs. nu pot suporta acest limbaj. Este evident ca in acest domeniu operam cu standarde diferite. Eu nu incerc sa vi le impun pe ale mele. Poate ar fi de dorit ca nici dvs. sa nu incercati a mi le impune pe ale dvs. Am retinut rezerva dvs. Si sper ca si dvs. pe a mea.
Haideti sa fim de acord de a nu fi de acord in aceasta privinta. Se poate?
Si inca ceva. Teologii nu se fac cu diplome. Pentru asta este nevoie de vocatie. Nu am nici un motiv sa ma indoiesc ca dvs. o aveti. In ce ma priveste pe mine, chestiunea se mai discuta. 😦
LikeLike
Asa cum spune Scriptura, ‘si pe acestea sa le faci, dar nici pe celelalta sa nu le lasi nefacute’.
LikeLike
E buna initiativa, dar si mai buna e reamintirea cuvintelor lui Pavel din Efeseni 6: 11,12,13…: cu cine luptam defapt si cum sa luptam.Eu as alege mai mult aceasta lupta, dar nu as sta deoparte nici la aceasta chemare din blog.
LikeLike
o gasesc mai greu in ro. dar ma descurc eu!
LikeLike
daca se incumeta cineva sa propuna un concept, de la care sa facem un design, producem si banner.
o fraza ca mesaj anti-kraft e suficienta.
🙂
LikeLike
Nu am de ce sa imi schim parererea, pentru ca, dupa cum v-am scris, sunt de acord cu dumneavostra, diferentele tinand de dozaj. Dar, avnd in vedere, ca romanul se urneste greu la campanii, poate ar trebui sa fie alese in functie de impactul negativ pe care il au lucrurile impoptriva carora se ia atitudine. Pai daca aceasta reclama este infierata ca fiind “profund necrestina” ce sa mai spunem de pre posturi intregi de televiziune cum ar fi Animal Planet si toate Dicovery-urile care, intr-adevar, au o atitudine programatica anti-crestina? Cat despre impactul acestor popsturi asupra tinerilor el este devastator si le impietrste inimile in ceea ce priveste credinta de la inaltimea opiniilor “stiintifice” pe care le emite.
LikeLike
Felicitari pentru initiativa. Nu stiam de reclama, ma uit foarte rar la TV. Abia dupa ce am citit mesajul dvs. am vizionat si eu mizeria asta de reclama.
Ma alatur boicotului si promit sa nu mai consum nici un strop de Jacobs pana cand nu se renunta la cretinatatea asta.
LikeLike
Propun Starbucks, Kenyan 🙂
LikeLike
stiam eu ca un strop de cafea uneste lumea! deci la lupta!
P.S. pentru ca sunt un consumator de Jacobs, rog frumos inlocuitor pe masura!
LikeLike
Sustin campania si apreciez exprimarea franca a punctului de vedere.
LikeLike
Nu, nu… Reclama nu e idioată, e şmecheră dupăcum e şi zâmbetul şi gestul acela de a trage cu ochiul a lui “Alex”. Cei ce au făcut reclama ştiau ei pe se bazează.
Reclama e mai degrabă profund anti-creştină
LikeLike
Va aminiti vorba din Scriptura care spune ca nu se poate sa nu vina prilejuri de pacatuire, dar vai de cei prin care vin? Si testul continua spunind: Ar fi mai bine sa i se lege o piatra de git si sa fie aruncat in mare. Cititi din nou ceea ce ati scris in lumina acestul text si poate va schimbati parerea. Sau nu, in caz ca ce spune Scriptura nu conteaza.
LikeLike
Reclama e idioata. La rigoare, se poate spune ca ar “promova” anumite valori morale indoielnice, cu toate ca mi se pare cam mult. Dar, poate, ar merita sa ne gandim si la cum ar arata prototipul persoanei care s-ar lasa influentat negtiv moralment de o relama la cafea… fie ea si Jacobs! Mi se para ca pe o asemenea persoana si daca o ferim de efectele negative ale respectivei reclame, avand in vedere labilitatea evidenta de care trebuie sa sufere, va da de altele mai grozave care-l vor influenta.
LikeLike
Multumesc pentru aprecieri. Daca crestinii din tara asta si nu numai ei, ci toti oamenii de bun simt, s-ar uni in asemenea initiative, am avea mai multa normalitate.
Daca cineva m-ar putea ajuta cu un banner, pe care altii l-ar putea pune pe blogurile lor, poate ca acest efort ar putea avea un impact mai mare, cu efect de bulgare de zapada. Pina atunci ramine un modest si sisific efort idealist.
Dar, ‘ceva este mai mult decit nimic’, vorba optimistului.
LikeLike
Felicitări!
Sunt plăcut surprins de o asemenea initiativă, la care sunt gata să subscriu şi să o susţin oricând şi oricât. Cunosc reclama cu pricina şi recunosc că, în calitate de creştin, dar şi de tată al unei fete, mesajul acela, cu adevărat cretin dar pervers, îmi creează întotdeauna o stare de… disconfort moral, fiind deosebit de enervant. Deşi sunt şi eu un consumator al acestei mărci de cafea sunt gata să mă alătur demersului iniţiat de dumneavoastră.
Cred de asemenea, că, dacă acestă iniţiativă ar avea câştig de cauză ar putea deveni un precedent foarte util pentru alte viitoare demersuri similare.
Cu deosebit respect,
Claudiu Lupu.
LikeLike
In afara de canalele romanesti de TV, nu stiu. Se poate sa fie si pe YouTube, dar nu am avut vreme sa caut.
LikeLike
Multumesc.
Speram ca se va intelege ca am folosit in mod intentionat un limbaj frust. Unii nu pricep decit atunci cind sunt putin socati. Altii, dupa cum se vede, nici macar atunci.
LikeLike
Pein lansarea i eter a acestei initiative am lansat provocarea de a se alatura ei tuturor celor care o socotesc importanta. Daca evanghelicii din blogosfera cred in importanta ei, sunt liberi sa se alture. Iara daca nu cred in importanta ei, ma indoiesc ca o invitatie expresa ar avea vreun efect.
LikeLike
Consider ca iniativa dvs este una laudabila si demna de aprecierea intregii blogosfere evanghelice.
Avem nevoie si de astfel de fronde pt a transcede “cercul nostru stramt” al evanghelicilor de orice soi.
Asemeni lui Vasile T., si mie mi se par a fi clar subversive cele 2 reclame.
Nu am TV dar ma ingrozesc in ce lume creste fetita mea si ne inarmam de pe acum pt batalia cu valorile promovate prin mass-media.
Ati putea cere sustinerea blogosferei evanghelice pt o blocada impotriva acestei companii. Sa speram ca va “monitorizeaza” de-acum si ei blogul, nu numai baietii cu ochi albastrui de care amintiti adesea 🙂 si ca va avea finalitate pozitiva acest demers.
LikeLike
Sustin boicotul, doar ca poate ca as folosi un limbaj mai “business”. Vorbesc de ultimul verb din intrebarea din primul mesaj.
PS. Recent am cumparat doua pachete de Tchibo 🙂
LikeLike
Unde se poate vedea reclama?
LikeLike
semnez si eu “petitia” anti reclamelor cu dublu mesaj
LikeLike
E pacat ca ne izbim zilnic de astfel de trsanai menite sa destabilizeze valorile de baza ale familiei si cele morale in general!
E mai trist insa cind insasi companii multinationale reprezentate si administrate in Romania de crestini evanghelici apeleaza la strategii de genul asta atunci cind la diverse tirguri de consum isi promoveaza produsele.Si nu ma gindesc decit la cele mai cunoscute din domeniul mat.de constructii,la tirgurile specifice dela Casa Scinteii din anii trecuti.Sa-i vedeti pe cxei de la Daw Benta,repr.lui Caparol(o mare firma germana de vopsele)cum isi unduiau hostess-ele,aproape dezbracate invazul copiilor si adolescentilor,si… liderii firmei sint adventisti,sau sa-i vedem mai apoi pe cei de la Sto(frati penticostali)care prin standul lor,urias de altfel isi fitiiau “fetitele”angajate,mai mult goale.
Dar ce sa mai spun,nu poti sa admiri o masina,la un tirg,fara ca linga ea sa nu fie si o astfel de persoana,sint oare silit sa admir “mindrulita”sau masina.Si ce te faci daca te duci la o astfel de expozitie si cu copii,mda.
LikeLike
BUna idee. Se ofera cineva priceput? Eu sunt in Liban acum si am putin optiuni.
In ce priveste cafeaua, ieri in aeroport am rezzistat ispitei de a lua Jacobs.
LikeLike
Poate se implica cineva priceput … daca ar putea fi livrat si cu un link inspre poastarea asta, ca cititorii sa-si dea seama despre ce este vorba …
Si eu sunt consumator de Jacobs dar poate e vremea sa mai incerc si altceva …
LikeLike
Asta ar fi un blestem
Oricum, tocmai asta i-am intrebat si eu. daca le-ar placea sa li se intimple lor asta.
LikeLike
putem sa le uram celor de ca Kraft “sa li se intimple reclama” in viata lor personala? dupa modelul cine sapa groapa altuia…
e una dintre multele reclame smekere, fraierul fiind tatal. nu pot spune ca nu exista o mare parte a consumatorilor care ar dori o reclama si mai si. ramine de vazut daca cu asa un tata ajungi undeva. in fine, fiecare cu modelul lui de tata si cu cafeaua lui. eu prefer ceaiul si un altfel de tata, nu cel din reclama. ca atare nu imi place reclama. da ceva sa semnam!
LikeLike
N-am nimic impotriva, dar nu ma pricep la bannere.
LikeLike
Sincer, ma indoiesc de eficacitatea acestui Consiliu. N-am primit niciodata vreun raspuns de la ei la mesajele mele. Este o institutie romeasca tipica, ce mai are multe de invatat la capitolul comunicare civilizata.
LikeLike
Raspunsul primit la mesaj pare unul din acelea generate automat de un robot de serviciu: limba de lemn, multe vorbe si … nici un raspuns. Subscriu si eu campaniei.
Ce ziceti de un baner?
LikeLike
Felicitari pentru initiativa!
Totusi, poate nu ar fi rau de sesizat consiliul NATIONAL al audiovizalului…. un fel de lupta cu morile de vant, nu-i asa?
LikeLike
Cred ca reclama este creata in strainatate, dar, oricum ar fi, cine o foloseste are raspunderea morala.
Raspunsul primit este edificator. Asemenea chestiuni sunt importante pentru ei doar de ochii lumii, declarativ. Si atit.
LikeLike
Foarte enervant mesajul reclamei. Aceasi sentiment ma incearca si pe mine, de fiecare data.
Banui ca reclama nu este creata in “laboratoarele Krafts” ci este create de o firma de publicitate angajata special de Kraft. Cel mai probabil aceasta este o firma romaneasca, de unde nu m-as mira sa apara promovate astfel de mesaje.
Mai sunt si alte reclame asemanatoare, rasarite tot in capul romanilor, aproape sigur, cum este cea la sucul Giusto. Iubitii sunt intrebat daca au hotarat data si li se raspunde ca “o sa avem un nepotel”.
Si pe cat de rele sunt aceste reclame, nu cred ca se ridica la nivelul moral al emisiunilor regizate despre “fata mamei” si alte chestii de pe Prima, Kanal D, Pro TV si probabil altele.
Banui ca sunt mai multi care se revolta la mesajul reclamei Krafts, dar precum tatal ‘mnisoarei suntem cam mototoli.
LikeLike
Multumim Danut pentru actiune si perseverenta.
Sunt intr-u totul de acord cu ce ai spus si felul cum ai actionat.
LikeLike
Susţin campania dumneavoastră!
LikeLike