Rugaciune de seara (Aidan Compline)

eveningcelticcross.jpg

+ (în tăcere)

*O, Crist, tu, Fiule divin,

fie ca somnu-ne îngeri să-mbie,
ca ei să ne vegheze odihna, să fie,
şi să plutească pe al nost cămin.

*Fă tu un vis descoperiri să dea
vedere clară către faţa ta,
căci universu-n toată taina sa
Te va mări şi te va lăuda.

*Fă somnul nostru liber şi curat,
cu vise fără duhuri de coşmar,
odihna vie ca un dezmierdat
cu făr de teamă şi-ngrijire, iar.

Fă osteneala zilei ce-a trecut
încununarea rugilor de seara,
iar somnul ce urmează, început
de-o zi de bine şi de dus povara.

Pe braţul tău mă plec şi dorm şi vin,
De dragul tău îmi dăruieşti alin.

_______________________________________________

Să-i ţii pe-ai mei cei dragi din depărtări
oriunde-ar fi, pe dealuri ori pe mări.

_______________________________________________
*Şi duhul meu în palme-ți împreun
Cu dragostea-mi şi tot ce am mai bun.

*Întregul preţ îmi este al tău gând,
Ca o mulţime ce în zori apare.
Eu nu îl pot numi, sau numărare
Cum nu pot fire de nisip curgând.
Şi ma trezesc în tine, luminând.

Pe pieptul meu pun crucea lui Cristos,
pe inima-mi de piatră ca pe-o tablă,
iar rugăciunea, către ceruri salbă,
ar vrea lumină din lumini să aibă
de sus, în curgeri line, aici jos.
Şi Duh de înţelept Mântuitor
în lumea mea să vină ca un dor.

*Ce chip curat şi nepăcătuit
Tu crucea ai purtat şi m-ai iubit!
Eu trup şi suflet îţi încredinţez
în noapte când adorm şi când visez…

Tu, Crist al deznădejdii-nlăcrimate
şi al poverii-n sărăcii purtate,
Tu, om al rănilor, străpuns,
în crucea ta sunt iar ascuns.

Acum voi adormi,dar ziua mea
va începe iarăşi mâine-n palma ta!

Cristos al meu, eşti pavăză şi brâu,
mă înconjori în noapte ca şi-n zi
cu-acele blânde raze ce le ţii…

Fii zid de apărare împrejur
luminii celei ce-o apropiai
când noaptea toată nopţii o goneai.
_____________________________

Înconjoară-mă, Doamne, Sublime,
pavăză fii peste mine
așa, de necaz nu-s suspine.

_____________________________
* Înconjoară-mă, Doamne, Sublime
ţine-ți lumina spre mine,
înlătură orice-ntunecime.
 
*Înconjoară-mă, Doamne al meu,
pace dă-mi mie mereu
şi ia de la mine ce-i rău.

Pacea din pace să-mi dai,
din noapte îmi fă colţ de rai

+ în numele Tatălui

şi al Fiului
şi al Sfântului Duh. Amin!

Indicaţii
– semnifică semnul crucii
* – semnifică schimbarea cititorului
Textele în aldine cursive vor fi citite împreună
Textele în aldine vor fi citite pe rând de toţi cei din grup

(Celtic Daily Prayer. Northumbria Community; prelucrare, Ionatan Piroşca)

Imagine din Lindisfarne, insula mareică din Northumbria, în nordul Angliei.

*  *  *

Călugărul celt Aidan a venit în Lindisfarne din insula Iona în 635, la solicitarea regelui Oswald. A fost un om profund al rugăciunii, care medita adesea asupra textului Scripturii, pregătindu-se în tăcere pentru lucrarea lui de apostolat. În 651 s-a îmbolnăvit şi a murit. Cuthbert, care în vremea aceea îşi păştea oile pe dealurile Lammermuir a avut o viziune, în care îngerii luau sufletul lui Aidan spre ceruri.

Leave a Reply

