Beni Faragau are blog

Amicul Beni Fărăgău şi-a făcut blog (îl găsiţi AICI). Prezenţa lui în blogosferă este o surpriză pentru mine, aşa cum a fost şi cea a lui Paul Negruţ. Nici pe blogul lui nu sunt, deocamdată, comentarii, deşi, spre deosebire de Paul, el le permite.

Beni povesteşte pe blog despre lupta lui cu pierderea vederii şi eforturile de a duce la liman uriaşul program la studiu în care este implicat de peste 20 de ani. De asemenea, aflăm despre planurile de transmitere, din toamnă, pe internet, în timp real, a serviciilor religioase de la Biserica Baptistă din cartierul Iris, Cluj, pe care Beni o păstoreşte.

Indiferent de ce credem, unii sau alţii, despre filosofia, hermeneutica ori teologia lui Beni, atât lucrarea lui cât şi prezenţa lui în spaţiul virtual merită a fi semnalată. Ceea ce şi fac aici, cu bucurie.

Advertisements

28 thoughts on “Beni Faragau are blog

  1. Enorm m-am bucurat de aparitia blogului lui Beni si a mesajelor video si astept cu nerabdare transmiterea slujbelor de la Iris, unde m-am bucurat sa fiu ani buni din viata mea. Ar fi un dulce izvor de Cuvant si de dulci amintiri pentru cei ce suntem plecati pe alte tarmuri si cand suntem coplesiti de dorul de casa. Din pacate, prea putini realizeaza ce titan al credintei si al Cuvantului este Dr Beni Faragau. Putini stiu cati tineri, printre care si eu, s-au intors la Dumnezeu si s-au indragostit de Scriptura si de Cer, prin el. Probabil, din pacate, va fi pretuit la adevarata si imensa-i valoare de abia dupa ce nu va mai uputea vede si scrie si vorbi, sau de abia dupa viata aceasta. Dumnezeu sa-i daruiasca sanatate, sa-i tine vederea si puterea si sa continue sa fie o binecuvantare pentru multi, in minunata istorie a binecuvantarii lui Dumnezeu.

    Like

  2. doresc un studiu pe cartea numeri ,fiindca totdeauna ma face s-o trec repede cu citirea.Ati putea sa ma ajutati in sensul acesta?

    Like

  3. Sa fiti binecuvantati de Domnul cei care ati facut posibil aparitia acestui blog.As vrea daca stiti sa-mi spuneti daca exista un blog unde am putea comunica cu alti crestini sau “necrestini”.Spun asta pentru ca fratele Beni a spus in una din predicile lui ca a citit raspunsul unei surori care sfatuia de ce este bine sa nu te grabesti inainte de casatorie de a avea curiozitatea “cunoasterii”..Va multumesc !sora oltita

    Like

  4. Sincer sa fiu, nu inteleg pedanteria cestei precizari. Mi se pare ca literalismul ei este desuet, chiar daca unora li s-ar putea parea important sau chiar esential.
    ‘Pastorul’, in traditia evanghelica, nu doar ‘pastoreste’, ci si invata, conduce, adninistreaza si multe altele. Daca cineva vrea neaparat sa separe aceste responsabilitati, este, desigur, liber s-o faca, dar acest lucru mi se pare a fi absolut secundar si nesemnificativAveti, bineinteles, libertatea de a nu fi de acord cu mine..

    Like

  5. Exista o interpretare tot ma raspindita in bisericile evangheice care are argumente in NT, cel putin in Petru (nu suntem doar pauluini, sic). Ap. Petru :”indemn pe prezbiteri… pastoriti turma Domnului”.
    Pastorirea e tot mai mult vauta ca o sluba comuna a cetei prezbiterilor, la fel conducerea este tot una pluralista. Pastorului nu mai i se cere, precum traditional-baptist, sa fie totum factum si sa aiba toate darurile din Efeseni 4. El este unul dintre prezbiteri, sau pastori. Din cauza asta, nu e chiar aritficiala precizarea lui Odi. Beni o fi responabil cu invatatura. Se mai schimba si baptistii…

    Like

    • si eu care credeam ca textul tau adevereste contrariul… adica, chiar daca nu e pastor ci prezbiter, pastoreste. dar daca vrem sa fim corecti cred ca mai bine e sa precizam exact ca “prezbitereşte” biserica. e muilt mai normal si in spiritul traditiei contradictiei baptiste. cite puncte iau? imi dai 50? 🙂

      Like

  6. stiu ca tu esti darnic. il intrebam insa pe doru radu. sti ca el e mai obiectiv cu noi, astia liberalii… 😦

    Like

  7. Depinde ce-ntelegi prin pastoreste.
    Clericalizarea pastorilor baptisti (inexistenta oficial) e o deformare a intelgerii initiale a pastoririi egvanghelice si o ironie a anticlericalismului initital. Textul poate spune si ce zici tu dar daca Beni se vrea pastor cu invatatura cine sunt eu sa-i schimb job-decsription? Nimeni nu poate contesta ca Beni e invatator… maca atit suntem de-acord.

    Like

    • Multumesc de punctaj. inaine de-a merge mai departe nu ti se pare important ca in Petru pastorirea e verb, ea descrie o slujba/lucrare si nu e vorba de o pozitie/functie?

      Like

  8. da ce conteaza ca mi se pare mie! care e realitaea si practica bisericii la momentul actual? parca pe beni nu il cheama si petru… sau l-a chemat, dar nu cred ca s-a dus.

    Like

    • Well…
      -Prezbiterii n-au existat in baptismul romanesc predecembrist. Ei s-au inventat “dupa”… de catre cei mai croazierati decit noi
      -Clericalismul a aparut pt ca pastorii s-au separat tot mai mult de turma, devenind o clasa aparte. Ei au inceput sa se poarte ca si preotii pe care-i criticau; exceptie iertarea pacatelor, puterea transubstantierii, si harul apostolic mostenit… E-o chestie normala sa cadem in pacatele celor pe care-i condamnam… apoi a aparut nepotismul (adica pastorul isi aduce ajutor copilul “popit’ cu forta sau vreun frate mai tinerel)…obicei occidental (cel putin american). Complicatiunea a aparut de pe urma faptului ca la noi pastorii n-au pe nimeni deasupra (Dumnezeu -fiind o esceptie oarecum nesemnificativa)… iar dac-a reusit sa-si faca relatiile informationala cu autoritatile (in comunism) sau cu sponsorii (post-december) e om facut. Pt ca adunarea generala sa-l schimbe trebuie sa se-ntimple ceva atit de grav incit sa se produca o rascoala populara sau sa apara un concurent cu priza la public…. lucrurile acestea nu se petrec peste noapte si sunt dureroase, fiind urmate de obicei de un model la fel de tragic ca primul, ori de unul amabil-incompetent.
      -Pastoritii au si ei vina lor…
      -Chestia cu Petru e-o gluma buna, dar nereusita. Pe la dvs, liberalii de la Prince, nu se citeaza din epistole la ecclesiologie? E destul traditia si datu’ cu parerea in greaca/latina ori slavona?
      -schimbarile actuale pe la unii baptisti mi se par justificate… dar e prea devreme sa vedem concluziile.
      -O intrebare pt istoricul bisericii? Spun o prostie, sau 10 ani in istoria bisericii e putin pt a spune daca o tendinta e rea ori buna? Mi se pare numai mie, oare, ca abia dupe 10 ani ne dam seama de timpenii? Exceptind proorocii care la baptistii s-au dus “chemati de Petru” (ca sa te citez) avem nevoie de timp pt a concluziona. Multumesc pt Atentie
      PS1- Beni ramine un om mare, cum putini avem (sincer). Atit de mare incit daca era inainte de Revolutie (ce-i acuma) il excludeau pt abateri de la doctrina baptista, asa cum au facut cu Moisescu, Popescu, Niculescu, Doru Popa si altii care imi scapa acum. Revolutia a adus si ceva bun la baptisti. …
      PS2- O situatie tragi-comica: imediat dupa Rev. s-a dat un statut bun; Uniunea pierdea din puterea cu care ne conducea (asuprea). Dupa ce au ajuns autorii statutului la conducere au ajuns la concluzia ca n-au nici-o putere motiv pt care au fost de-acord cu al doilea statut… si tot asa..
      PS3-Unul din cei mai simpatici “pastoritzi” declara cu naduf in adunarea generala: “nu mai ai unde sa te plingi; inainte aveai Uniune, Securitate, Departament”… chiar asa… iti mai ramine sa infiintezi un alt cult, mai biblic. Pt asta insa trebuie bani si diploma de doctor… macar honoris cauza.
      SI ce frumos vorbeste Petru (si Pavel) despre pastorire, dindu-se pe ei insisi exemple…hmmm
      pS4-sunt si eu un prezbiter post-decembrist. Inainte, n-aveam sanse nici la diaconat!

      Like

      • Pe beni au incercat sa-l ‘aranjeze’ ‘popii’ baptisti colaborationisti, dar nu le-a mai ajuns vremea. Si nici el nu i-a intaritat prea tare la minie, ca e ungur asezat, transilvanean.
        In ce priveste statutul, Talos imi povestea odata, pe culoarele Consiliului Audiovizualului, ca dupa protestul fratilor ca Uniunea e dictatoriala, l-au schimbat, iar rezultatul a fost ca acum fiecare biserica avea cite unul sau doi dictatori – s-a ajuns, deci, la ‘democratizarea dictaturii’.
        Apoi a ajuns la putere prietenul lui, Paul, care a schimbat modificarea, ca Biserica nu-i democratie, ci, zice el, teocratie. Din ce Biblie o fi scos-o pe asta n-am habar, ca la mine n-am gasit asa ceva. O fi din apocrifele SBC.
        PS Mi-a placut povestea cu ‘nu mai ai unde sa te plingi’. Vorba lui conu Iancu, ‘curat murdar, coane Fanica’.

        Like

  9. Sunt de-acord si trist. Intr-adevar Beni si-a vazut de treaba si nu s-a amestecat in politica. Altfel nu cred ca-l scapa nici libertatea post-decembrista.
    Un lucru trist: in dosarele securitatii, comunitatea de Tmisoara il acuza pe Olah de abateri de la doctina baptista si-l ameninta cu excluderea (pt Evanghelizari-sic!!!). “Aia” aveau o scuza, ii impingea cineva de la spate si le era frica. “Astia’ ce scuza au? Sa nu mi-o luati in nume de rau; doctoratele nu le-au prea ajutat la mare lucru. Diferenta intre “aia” si ‘astia” e doar ca ultimii sunt mai spicluiti, vorbesc limbi straine, au mai putine kilograme si masini straine.
    Exceptii au existat, exista si ne bucura.
    La urma urmei, prostutsul ala cu “nu ai unde sa te plingi” avea doar 7 clase (sau sase)…
    PS- da de ce-i gresit sa fie teocratie in Biserica? Numai ca nu se prea intimpla?

    Like

    • E gresit pentru ca teocratia este un sistem de guvernare nationala, nu unul de governare a noii societati a lui Dumnezeu.
      Dumnezeul crucii imaginat ca un dictator benevolent? Sau presedintele Uniunii Baptiste, ori popa bisericii astfel? Fereasca Dumnezeu!

      Like

      • Biserica – democratie, teocratie … termeni mai degraba politici decat biblici. Incercarea, pe care din pacate o mai intalnim la unii evanghelici astazi, de a plia modelul VT de conducere al lui Israel peste cel al Biserici este una cel putin bizara; ca si cum ai aplica principiile biologiei in tehnica de calcul. Nu ca ar fi imposibil, dar nu se “brodeste” in nici un fel …

        Like

  10. […] Dănuț Mănăstireanu: “În ce privește statutul, Taloș îmi povestea odată, pe culoarele Consiliului Audiovizualului, că după protestul fraților că Uniunea e dictatorială, l-au schimbat, iar rezultatul a fost că acum fiecare biserică avea cîte unul sau doi dictatori – s-a ajuns, deci, la ‘democratizarea dictaturii’. Apoi a ajuns la putere prietenul lui, Paul, care a schimbat modificarea, că Biserica nu-i democrație, ci, zice el, teocrație. Din ce Biblie o fi scos-o pe asta n-am habar, că la mine n-am găsit așa ceva. O fi din apocrifele SBC.” […]

    Like

  11. Aparent, Cristos e capul bisericii. E-o chesie metaforica ce nu suna chiar a democratie. Daca tot va suparati asa tare -in general- pe Lordless salvation, de ce-am agreea la Lordless church? Si din pacate e destul de des intilnit. Fereasca-ne Domnul de chestia asta.

    Like

    • Intelegerea bisericii (locale) ca teocratie este un truc ieftin, pentru prostirea… prostimii, sub care clericii autocratici incarca sa-si ascunda apucatirole dictatoriale. Atit si nimic mai milt, Nu de teologie e vorb aici, ci de smecherie de doua parale.

      Like

      • Asta-i posibil si regretabil; lucru constatat si de mine. El n-ar trebui sa anuleze modelul biblic.
        Raminind la subiect, Beni ne ofera un frumos exemplu nu numai de studiere a Scripturii si de invatator ci si de seriozitatea, dedicarea si dezinteresul material cu care si-a facut slujba de pastor-invatator la Iris ( as indrazni sa spun c-a fost un fel de profet pt “natiunea evanghelica romana”). Iar mai recent, ni-e exemplu pt maturitatea cu care s-a raportat la suferinta.
        Dumnezeu sa-l binecuvinteze cu sanatate si sa-i dea mult har in continuare.

        Like

  12. Ma bucur nespus pentru aceasta aparitie in spatiul virtual a unui om atins de Duhul Domnului,si inspirat de El sa invete poporul Domnului!Sa-l intareasca Dumnezeu pe Beni Faragau si sa-l intelepteasca!

    Cit despre greseala de neiertat de a-i stilci numele marelui lider oradean,mare atentie,ucenicii lui reformato-conservatoro-baptisti sa stii ca te sanctioneaza!”sa fin cu mare bagare de seama”, vorba lui Marcu Nichifor

    Like

    • eu propun sa-i spunem “el” ca sa nu i se mai stilceasca numele si sa fim toti cuprinsi de adinca reverenta si frica. vorba aia au fost unii in istorie carora nu i se spunea pe nume. li se spunea furer, le conducăteur, mult iubitul şi stimatul, profesorul… s.a.m.d.

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s