Pe această pagină voi enumera, în ordine alfabetică, numele, reale sau de cod (acestea din urmă între ghilimele), ale diverşilor informatori ai Securităţii menţionaţi în dosarele mele, alături de alte date de identificare şi prima dată la care sunt menţionaţi în dosarul I-1065.
Adam - informator la Conservatorul din Iaşi – 27 februarie 1975
Alexandrescu Constantin – informator Iaşi – 10 decembrie 1985
„Barbu” - Radu Cruceru, pastor, Biserica baptistă Iaşi (notele informative sunt semnate cu numele “Barbu Ionel) – 2 iulie 1974
“Cezar” – colaborator, Biserica baptistă Iaşi – 26 ianuarie 1976
„Croitoru” – baptist, fost informator, acuzat de legionarism, Iaşi – 16 noiembrie 1974
„Dan” - militar, UM 01068 Vânju Mare – 6 mai 1974
„Dionis” – membru în Biserica baptistă din Iaşi – 2 iulie 1974
“Figaro” – colaborator “recrutat recent”, Biserica baptistă Iaşi -13 sept 1975
“Fredy” – informator la Conservator, Iaşi – 26 martie 1975
“Iftimie” – informator catolic – 27 martie 1987
“Ionel” – probabil membru al Cultului creştin după Evanghelie Iaşi – 10 decembrie 1985
Ionescu (Nicolae) – militar TR, UM 01068 Vânju Mare – 6 mai 1974
“Ionescu” – sursă a Securităţii, Biserica baptistă Iaşi – 24 noiembrie 1984
“Lar” – informator, Biserica baptistă Iaşi – 22 mai 1985
Luca Viorel – militar, UM 01068 Vânju Mare – 6 mai 1974
“Mihai” – informator, Biserica creştină după Evanghelie, Iaşi – 27 iulie 1988
Niculescu Emil - militar, UM 01068 Vânju Mare – 6 mai 1974
“Nistor” – informator, IPMP Iaşi – 22 mai 1985
“Pia” – lucrător vamal Iaşi – 5 noiembrie 1985
“Postolache” – informator, participant nemembru la Biserica baptistă din Iaşi – 15 octombrie 1985
“Radu” – informator, IPMP Iaşi – 26 iunie 1987
“Radu” – informator catolic (posibil, acelaşi cu cel de mai sus) – 27 martie 1987
“Turlică” – informator la Conservator, Iaşi – 14 aprilie 1975








Trimite mai multe nume si parole si din alte biserici, de exemplu din partea de vest, Timisoara.
By: liviubaias on 18 January 2008
at 3:24 am
Eu mă limitez, pe acest blog, la publicarea documentelor din propriul meu dosar de securitate. Atât şi nimic mai mult.
By: DanutM on 18 January 2008
at 11:00 am
Multumesc d-niei tale pt.mesajul publicat al documentelor proprii, ar fi fost totusi fantastic daca sensibilizat de rugamintea brutala in sinceritate a-ti fi dat curs pozitiv si altor dosare, interesante ar fi fost cele din zona Timisoara, Biserica Nr.2, Bic.Nr1 etc.( daca cunoasteti nume- de ce nu vorbiti?)
Dar inteleg aceste cuvinte:Atit si nimic mai mult! Putin c-am imperativ si fara tendinta de a ajuta cind ti se cere ajutorul, rigiditate totala si…… nimic mai mult,neinteleasa aici in occident. Totusi am inteles finalul .
________________
Imi pare rau daca ceea ce am scris suna dur. Nu asta fost intentia.
Ce voiam sa spun este ca eu nu am vreme sa ma ocup de decosnpirarea tuturor evanghelicilor, nici de petrecut timp in arhive. Am o slujba care imi cere sa petrec peste 150 de zile pe an afara din tara. In aceste conditii, abia am timp de familie.
Las povesetea asta pentru cei care au vreme si expertiza istorica.
Eu doar public propriul dosar. Mai mult nu pot. Sper ca acum e clar.
By: liviubaias on 20 January 2008
at 4:55 am
Multumesc pt.raspuns si sint intru-totul clar.
Va roresc multa Binecuvintare Sfinta.
By: liviubaias on 21 January 2008
at 2:31 am
[...] blog – 4.288 Securisti – 3.333 Informatori – 3.163 Urmariti – 2.438 Amintiri cu Liviu Olah – 2.382 Avertizare – 2.370 Argument – 2.061 [...]
By: Persona - 200.000 « România Evanghelică on 7 February 2009
at 9:14 pm
Am vazut ce doreste liviubaias. Sper ca nu a uitat toata lumea faptul ca toti pastorii erau obligati sa fie membri PCR. Sau se poate trece cu vederea acest lucru atat de usor? E cineva atat de naiv sa nu-si dea seama ca un membru de partid a fost si un turnator? Asa cum a facut pastorul [...], ar fi trebuit sa faca toti si anume, sa-si publice singuri dosarul si sa abdice din functii conform punctului 8 de la Timisoara. Nu trebuia lasat singur sa faca acest lucru. Daca o faceau toti, nu l-ar fi presat cine l-a presat cu intrebari si cu stres sau sa ramana in continuare in colaborare cu fostii tovarasi. Apoi, fiind scutit in felul acesta de necazuri, ar fi fost poate si astazi in viata. Fiindca nu ii duce mintea si pe ceilalti pastori sa faca acest lucru, necazurile nu se vor termina nici pt enoriasii neoprotestanti ca de altfel nici pentru cetatenii intregii tari. E din calea afara de scandalos ca din partea tarilor occidentale, fostii tovarasi primesc atentie deosebita, sunt oameni de valoare pt ei ca inca mai pot aduce foloase unora din pozitia perpetua de tortionari ai Romaniei. Am un motiv serios sa sustin orice initiativa din partea d-lui Danut cand voi avea ocazia. Chiar daca cineva in unele mesaje l-a sfatuit sa nu se uite la ei ci la Domnul Isus, desi nu as fi impotriva sa se uite la Domnul Isus, nu cred ca lucrurile sunt chiar asa simple, ci se impune un anumit tip de responsabilitate. Tin sa scot in evidenta un aspect si anume, ca fostii tovarasi vor, ca asa vor ei, sa ne purtam crestineste cu ei, sa-i iertam, sa-i iubim, desi nu au nevoie de asa ceva. Sunt in stare sa te determine a-i ierta si iubi chiar punandu-se in genunchi doar sa poata sa mai demonstreze odata ca nu au nevoie de iubirea ori iertarea cuiva. Sunt demonizati in rautatea lor. Am descoperit acest aspect si am ramas perplex in fata realitatii.
By: V D Filip on 11 March 2009
at 2:23 am
Din ratiuni de decenta, am eliminat numele pastorului mentionat de tine. De mortuis ubi bene. Cred ca este mai bine asa. Din mai multe pricini.
Nu cred ca TOTI pastorii erau obligati sa devina membri de partid. De fapt cred ca foarte putini pastori evanghelici au fost si acei citiva erau probabil colaborationisti invederati.
Cred, de asemenea, ca, deoarece exista un intreg spectru al colaborarii – de la angajamente neacoperite de fapte, pina la colaborari active si criminale, fara angajament – este absolut necesar sa operam cu nuante in acest domeniu. Altfel riscam sa incercam a contracara o nedreptate cu o alta, ceea ce ar fi ridicol. Fii luminii ar trebui sa lupte cu armele luminii.
Convingerea mea este ca foarte putini pastori au colaborat din calcule meschine, desi, sunt sigur, au existat si din aceia. Unii au facut-o din frica si lasitate, altii din invidie, iar cei mai multi, probabil, din credinta naiva si stupida ca in felul acesta vor salva biserica de la disparitie. Acestia din urma se luau foarte in serios si uitau promisiunea Mintuitorului, care spune “eu voi zidi Biserica mea si portile hadesului n-o vor birui’.
Iertarea este o virtute crestina. Iertarea ieftina insa este o contracafere nedemna de evanghelia lui Cristos. Pe Dumnezeu, iertarea noastra l-a costat viata fiului sau. Pe noi, iertarea din bune nu ne costa nimic.
In plus, problema cea mare nu este a iertarii (sau neiertarii) mele, ci a iertarii lui Dumnezeu, care, conform Scripturii presupune cainta sincera si resituire, acolo unde aceasta este posibila.
In final, problema cea mai complexa in aceasta chestiune este aceea a ispasirii singelui nevinovat varsat (la propriu sau la figurat) de colaborationisti si a reconcilierii acestora cu victimele tradarii lor. Acest proces, vital cred eu pentru viitorul spiritual al comunitatii evanghelice din spatiul postcomunist, inclusiv in Romania, nu pare sa preocupe pe nimeni in comunitatile noastre. Oare de ce?
By: DanutM on 11 March 2009
at 12:15 pm
Da! O nuantare placuta si cuprinzatoare in mesajul dvs. Chiar era nevoie de asa ceva. Daca nu exista o preocupare in anumit sens in comunitatile noastre, mai mult ca sigur ca functioneaza vechile preocupari si asta tradeaza cat colaborationism a existat si inca mai exista. Sa nu riscam totusi catusi de putin sa minimalizam numarul pastorilor fosti membri PCR. Nu se merita sub nici un motiv. Din contra motivele devin tot mai multe pt publicarea dosarelor celor in functii.
By: V D Filip on 11 March 2009
at 2:08 pm
Eu unul prefer sa ma pronunt pe baza doveyilor, nu a speculatiilor. Stiti vorba romaneasca “hotul cu un pacat, si pagubasul cu o mie”.
By: DanutM on 11 March 2009
at 2:34 pm
By: V D Filip on 11 March 2009
at 2:43 pm
Si eu credeam ca au fost membri PCR si pastori.
Ciudat ca in dosarele publicate de Mitrofan, unde apar descrieri ale unor informatori facute de ofiteri, nici macar cei mai activi dintre informatori (46 ani de activitate) nu sunt mentsionatsi a fi membri PCR. De ce-ar fi ascuns ofiterul intr-un document interior adresat superiorului sau acest fapt?
Ba chiar descrierea facuta fostului patriarh de catre Dept. Cultelor (tot in documente interne) nu spune nici despre acesta sa ceva. Sa nu fi stiut ei?
By: doru radu on 11 March 2009
at 2:44 pm
Mi se pare o logica aproape imbatabila.
By: DanutM on 11 March 2009
at 2:51 pm
Nu m-as mira sa aflu ca securistii nu au fost nici ei toti membri PCR.
By: V D Filip on 11 March 2009
at 2:58 pm
Corect, 2-3%, mai ales cind era vorba de anumite specialitati cind era importanta capacitatea mai mult stintifica a persoanei.De multe ori , daca nu era membru la intrarea in munca, dupa era mai greu sa devina membru pentru ca intervenea acel procent de 2% dintre intelectuali care puteau fi primiti anual in PCR.Asa a functionat sistemul.
By: romanul on 31 March 2011
at 11:25 am
Mai intii erata: cazul la care ma refeream era 36 ani de activitate…Da’ n-ar fi mirare, daca securistii au fost declarati ca n-au facut politie politica. Doar Informatorii au facut.
Mai interesant e ca Gabriel Andreescu pretinde ca membrilor PCR li s-a distrus dosarul. Deci s-ar putea specula ca au fost pastori ce se lauda ca n-au fost informatori pt ca li s-ar fi distrus dosarul. Dar ar fi pacat din partea noastra sa acuzam pe cineva care n-are dosar, iar noi il banuim c-a jucat la Dinamo. (ca-n bancu’ cu dacii si mobilele). Daca tot judecam, s-o facem si cu ceva teama de …Dumnezeu. Mai bine sa scape de noi de cit sa ne facem pacate.
By: doru radu on 11 March 2009
at 5:18 pm
Sunt absolut de acord cu aceasta abordare responsabila.
By: DanutM on 11 March 2009
at 5:57 pm
Domnule doru radu. Nu prea imi face placere sa vin cu unele lucruri ce as fi dorit sa le pastrez pe cat posibil in intimitate. totusi fac o mica exceptie de data aceasta. pe vremea raposatului, tatal meu a fost responsabil(conducator) de adunare penty. eu personal nu fac parte oficial din nici o confesiune. am avut mari frecusuri cu tatal meu ca nu ma fac membru in comunitatea din care facea el parte. am iesit onorabil din cult dar asta doar ca metoda de a incheia citatul cu tatal meu. am scos adeverinta din alta localitate unde eram membru si i-am spus ca de acum inainte si pt totdeauna voi fi membru cu adeverinta la mine in buzunar. tatal meu se tragea dintr-o familie numeroasa, iar bunicul meu din partea tatalui meu a lasat 10 orfani fiind luat prizonier de pe teritoriul romaniei si dus in alta tara unde si-a gasit sfarsitul. In scolile la care am urmat am fost frecat bine din cauza religiei, dar in acea perioada, tatal meu era doar in comitetul bisericii. Dupa ce pt Gloria Domnului am obtinut un certificat medico-legal ce recomanda ingrijiri medicale timp de 12 zile pt mine, imputernicitul cultului a venit imediat la tatal meu sa-l preseze sa predice cum ca in Romania exista libertate religioasa. Nu stiu daca a facut tatal meu acest lucru fiindca eram pre putin timp in localitate, dar un lucru bun a facut ca a adus la cunostiinta familiei indicatiile primite. Sa nu-mi spuna mie cineva cat de mica a fost “grija partidului”. tatal meu insasi a fost “bine” tratat prin beciurile securitatii, chiar cu picatura de apa in cap de la 10 m, un fel de picatura chinezeasca. mai mult, hartuiala de care a avut parte a avut efect puternic asupra lui pricinuindu-i cateva boli foarte grave. Ex de hartuiala: “hai fa asta pt Domnul – uau, ce-ai facut ca nu trebuia asa” sau: ” vai, stiti ca fr[...] a ajuns acolo [...] pastor dar a patit-o rau cu sanatatea”, vaicareala facuta aici de un alt pastor care tind sa cred ca stia totusi de ce tatal meu a fost banuit de cancer la cap de catre doctorii de acolo[...]. Na, rau l-a pedepsit Domnul pe tatal meu, ca si dupace a ajuns si el acolo[...] acel pastor, tatalui meu nu i s-a dat pace nici pe alte taramuri si nici dupa ce a ajuns foarte suferind din cauza bolilor. Dupa revolutie bineinteles. Si a fost intrebat cu o impertinenta demonica: “ce pacate ai facut frate de ai ajuns asa chinuit ?” Ma gandesc acum si la “pacatul” ce l-a facut pastorul de care am amintit intr-un mesaj anterior , “pacat” prin care din initiativa proprie, fara indicatii pretioase si-a publicat dosarul si a tre sa plateasca cu viata. Domnule doru radu ! daca ti-ai putea imagina de cata hartuiala au unii parte si in prezent aici in romania si peste hotare, ti-ai da afara maruntaiele de groaza de ai fi in pielea lor. Ma mir totusi de sansa ce ti-a oferit-o viata sa nu fii in front la nici o baricada, ori ai numerit intr-una mai confortabila.
By: V D Filip on 11 March 2009
at 7:13 pm
Inteleg ca pomului bun ar fi trebuit sa-i folosesti roadele si fara sa-l bati. Dar cu cel cu poamele vizibile ale rautatii tre sa umblam cu manusi albe.
By: V D Filip on 11 March 2009
at 7:50 pm
VD Filip:
Toata stima pt suferntsa dvs si mai ales pt a tatalui dvs. Din pruncie stiu destul de multe despre suferintsele crestinilor ajunsi pe mina Securitatii. Personal, n-am avut cine stie ce de suferit -o singura dat m-au dus la Militsie pt rugaciune + ceva amenintsari la servici. Tata a fost urmarit o viatsa intreaga pt ca avea o functie in care putea trada si a refuzat “colaborarea” solicitata pe motive de servici si nu de biserica, etc.
Dvs. schimbati subiectul cu o viteza mult prea mare pt a pastra o logica. In concluzie: suferintsa tatalui dvs si dvs insiva, in fatsa carora ma plec, nu dovedete afirmatsia dvs. cum ca multi pastori erau membri PCR. Este afirmatsia pe care am respins-o pina la proba contrarie. Daca putem aduce dovezi sunt alaturi de dvs. sa combat aceasta pozitie inacceptabila. Asta nu-nseamna ca conducatori evanghelici n-au avut pozitii favorizante: decoratii, prezentse in tribunele oficiale la 23 August, recompense materiale pt contributii, calatorii in Vest, copii scapatsi de la exmatriculare, etc. Insa, carnetul rosu nu mi l-ati aratat inca. Cu respect si simpatie!
By: doru radu on 11 March 2009
at 9:22 pm
Asa cum va incomodeaza ca schimb viteza, m-ar obosi si pe mine anumite ingradiri prin contradictii sa ajung unde vreau. Adevarul este ca m-ar duce mintea sa ma folosesc de orice pt a ajunge unde vreau, chiar daca este obositor. Dar tre sa recunosc ca nu ma prea mana ambitia sa intind subiectul ca pe guma de mestecat, mai ales ca sunt adeptul lucrurilor simple si cinstite. As dori totusi sa mentionez cateva. Fiind hartuit inca de la o varsta prescolara, m-am antrenat sa pastrez antenele ascutite. Nu pare un lucru drept sa ceri cuiva sa rumege bine de tot, de pe o fata pe alta orice vorba cu oricine, si apoi sa te pomenesti ca in predici foarte mari se spune ca ajungem sa ne pierdem increderea in oricine. Nu e catusi de putin agreabil sa vezi situatia aruncata dintr-o extrema intr-alta. Se practica intens metoda interventiei in viata cuiva chiar prin apropiati convinsi ca fac o treaba de bine si care in prealabil au fost bombardati cu alarme false. In concluzie, desi pare mai complicat, este totusi spre simplificarea lucrurilor ca fiecare crestin sa-si puna mintea mai mult la contributie in ceeace urmeaza sa faca si sa incerce sa revizuiasca faze petrecute. In aceste practici daca ne-am da seama cat am fost de trasi in piept ne-ar seca rau la inima. Sa mai pun ca daca propunerii mele de a se publica niste dosare i s-ar da curs am avea surprize la care nu ne duce imaginatia. Am avut ocazia sa vad 2 persoane excluse din partid si care cu putin timp inainte de revolutie au facut cerere de reprimire. Si bineinteles ca au fost primite. Din cat de zelosi au fost, pt mine era destul de clar ca erau exclusi doar ca un fel de misiune speciala. Fac legatura cu un caz intr-o biserica unde erau trei persoane foste membre de partid: o femeie si 2 barbati. Acestia au fost exclusi pe motiv ca s-au pocait. In preajma unor alegeri mai marunte din biserica, pastorul care era peste acea biserica si care era din alta localitate a mers la primarul orasului sa intrebe pe care din cei doi barbati sa aleaga si in ce functii. Crede-ma ca nici eu nu-mi pot da seama cum le-a incalcit Dumnezeu mintea la multi aici in localitatea din care fac parte si i-a facut sa se desconspire. Si nu doar atat. Mama mea a avut niste probleme de rezolvat si directorul unei institutii i-a spus ca el are toata bunavointa, dar nu vrea primarul. Incercand sa imbuneze pe primar, mama mea a mers la el in audienta si raspunsul din partea primarului a fost: “Nu putem avea incredere in oameni care sunt numai cu Dumnezeu in frunte”. Nu a trecut prea mult timp si acel primar s-a intalnit cu dumnezeul lui intr-o groapa rece si cu picioarele amputate. Poate si din comoditate, poate si din lipsa de antrenament lucrurile le privim foarte simplu. In felul acesta vom fi adaptati cu incetul la efecte devastatoare pe diferite planuri. Ce sa va mai povestesc? As fi foarte multumit daca s-ar face publice niste dosare. Intr-adevar s-ar vedea un act cinstit din partea multora ce pretind ca sunt sau vor sa fie crestini. Ma gandeam la mai multe initiative simple si cu efecte benefice, dar cu alta ocazie de va fi nevoie.
By: V D Filip on 12 March 2009
at 12:52 am
As prefera si eu sa se publice mai multe dosare, dar n-am acces la nici-un dosar. N-am de ascuns pe nimeni…In problema pastorilor -membri PCR am spus tot ce-am stiut. Cine stie mai mult sa continue.
By: doru radu on 12 March 2009
at 4:06 am
Incerc sa inteleg, si nu reusesc, decat rational lista aceasta. Stiu pe cineva, care sufera ptr astfel de expuneri prin simplu fapt ca sunt expuse petele unui nume drag (reale pete inteleg totusi). Si mai stiu ca poate uitandu-te la un om intr-un moment, poti vedea o mare pata neagra, dar Dumnezeu se uita la el din perspectiva vesniciei, asa cum se uita la noi toti. Asa ca daca ma vedea pe mine acum un an , ar fi vazut o dezamagire, dar sper ca uitandu-se la viata mea intreaga sa spuna o data ” Bine rob bun si credincios” . Cum ramane cu iertarea? Nu acuz, nu am cum, incerc sa inteleg ambele variante.
By: eliza on 13 January 2010
at 5:04 pm
Stimata Eliza, daca cineva s-a cait de tradarea sa fata de comunitatea crestina, nu are de ce sa se teama da numirea pe o asemenea lista, ci va avea o noua ocazie de reuinnoire a pocaintei.
Iertarea nu este un act ieftin si superficial, ci presupune cainta. Iar consecintele raului, inclusiv memoria istorica a raului facut nu sunt realitati obliterate de cainta. Atunci cind aceasta exista. Dar citi informatori pocaiti ati vazut dvs> Eu inca astept sa-i vad. Si sa le acord cu bucuriei iertarea.
By: DanutM on 13 January 2010
at 10:51 pm
Hm! Personal, nu imi doresc sa stiu cine sunt securistii care mi-au facut mult rau, securistii care m-au fugarit pe strazi,sau m-au batut, etc atunci cand au fost informati ca introduc biblii si materiale crestine in biserici, si nici cine sunt informatorii care le-au dat detalii. Ce mai conteaza. Tata din cer le stie pe toate.Chiar daca as avea acces la dosar, nu cred ca as dori sa il deschid. Pentru ca nu vreau ca o samanta de ura sa se aseze in inima mea. Veau sa ii iubesc la fel de mult pe dusmani ca si pe prieteni. La ce mi-ar ajuta sa fie semanata in mintea mea un sambure de resentiment?Sau sa il judec eu? Stim bine ca judecata e a Domnului!
By: chifa on 16 February 2010
at 11:30 pm
Domnul meu,
Aceasta este decizia dvs.si n-o puteti impune nimanui.
Daca confruntarea cu dosarul v-af face sa-i uriti pe informatori sau pe securisti, atunci mai bine n-o faceti.
In cazul meu nici nu poate fi vorba de asa ceva. Ba chiar am avut experiente interesante cu unii dintre acestia. Discretia insa ma impiedica sa va dau detalii.
Scopul demersului meu nu este judecata. Aceasta, asa cum spuneti, apartine lui Dumnezeu. Numai el este calificat sa dea verdicte.
Este insa de datoria noastra sa explicam generatiei tinere ce anume s-a intimplatin comunism si de ce, pentru ca asemenea orori sa nu mai fie posibile.
By: DanutM on 18 February 2010
at 7:26 pm
Danut, adevarul cred ca a adus si durerea unei realitati de care ne-am temut intotdeauna…
Oare ce a fost mai valoros pentru un crestin daca a fost crestin decat dragoste de aproape, si de frati…
Dumnezeu e bun!
bine ca au trecut vremurile acelea urate si grele insa relatiile au ramas afectate pana azi poate cat si inimile ranite si dezamagite…
Caracterul unui om se cunoaste in greutati.
Domnul te-a pazit!
By: ligia on 29 August 2010
at 12:04 am
A marturisit vreun informator? Si-a cerut iertare?
Ar fi fost frumos!
By: cristi on 2 October 2010
at 3:29 pm
Da, unul singur, cel numit in dosarul meu Sticlea, un coleg de facutate, care mi-a marturisit ca a devenit informator, din teama si lasitate, dupa ce a fost prins de securistul facultatii jucind poker pe bani in camin. Era pe moarte si a vrut sa-si usureze constiinta.
Din pacate, niciunul dintre evanghelicii mentionati in dosar n-a avut taria de a-si marturisi tradarea. Unii ma ocolesc, iar altii au murit deja, asa incit Dumnezeu cu mila. Trist.
By: DanutM on 2 October 2010
at 4:22 pm
[...] Informatori [...]
By: Finalizarea publicarii dosarului de Securitate « Persona on 25 January 2011
at 6:01 pm
Sunt surprins de vremurile in care traim de saminta urii pe care unii o seamana cu atita rivna .Dativa un raspuns cugetului d_stra si vedeti ce va spune,doar daca-i mort sa nu va raspunda. Nu va dati asa de sfinti ca ati suferit ,plata pentru tot ce ati facut o veti primi de la cel ce lati slujit. Daca va vaitati asa tare compatimirea oamenilor va e data ca plata. ALEGETI.
By: mihai on 25 January 2011
at 10:28 pm
Domnul meu, puteti fi mai explicit? Comentariul dvs. este cam eliptic.
Pina atunci as vrea sa va intreb ce anume se afla pe constiinta dvs. de ati ajuns sa-i aparati pe care care au facut lucrarea diavolului, vinzindu-si fratii si surorile, si nu s-au cait niciodata de asta.
By: DanutM on 25 January 2011
at 10:32 pm
Se pare (mihai) ca ai cam incurcat itele – aperi pe tilhari si denigrezi pe cei ce au suferit cu adevarat in inchisorile comuniste, datorita acestor MASCATI. E adevarat ca nu toti turnatorii au facut aceasta din gelozie sau machiavelism, au fost multi care au primit sa faca aceasta din FRICA. Problema principala e ca toti acestia sa mediteze adinc si sa vina in fata sa-si ceara iertare – numai asa razboiul se v-a termina si pacea in inimile tuturor va reveni. Adevarat judecata e a DOMNULUI iar DISCERNAMINTUL a fost dat OMULUI. – 1 COR. cap.5 – Vers..11-13
By: mike on 16 February 2011
at 5:17 am
D-LE DANUT NU AM VRUT SA MERG PREA DEPARTE EU AM SOCOTIT CA O INTREBARE NU STRICA DAR AM VAZUT DIN CE ATI RASPUNS CA CEVA VA DERANJAT IMI CER SCUZE NU ASI DORI SA VA PROVOC IN NICI UN FEL RAMAI EROU CA SI PAVEL F.Ap.16;22,23. SI VEZI DACA A COMENTAT CA UNII…..CONSTINTA NU MA MUSTRA DE NIMIC ,DE APARAT NU APAR PE NIMENI DAR TE CUNOSC SI NUI CRESTINESTE CE FACATI SI NU SUNTETI SINGUR.CIND EVEAI TU PROBLEME AVEAM SI EU DAR NU MIA AUZIT NIMENI GURA .BINE AR FISA TRIMITI MESAJE BIBLICE DECIT OTRAVA.sunt din IASI acum canada .BAIIII.
By: mihai on 26 January 2011
at 9:31 am
Domnul meu,
Dvs. numiti ‘otrava’ cunoasterea trecutului? Va uitati pe sondajele de opinie de la noi, in care marea majoritate a populatiei tinjeste dupa comunism? Daca trecutul nu este cunoscut, riscam sa-l repetam.
Daca credeti ca scriu aceste lucruri ca sa-mi ridic statuie va inselati si sa faceti singur pacat. Fiti linisti. Nu mai da nimeni nici o ceapa degerata pe asemenea ‘eroisme’.
Daca pe dvs. nu va intereseaza aceste lucruri, nu incercati sa-i impiedicat pe altii sa le cunoasca.
Cit despre mesajele biblice, le-ati gasi si pe acelea, daca ati avea ochi pentru ele.
Oricum, nu va obliga nimeni sa intrati pe acest blog. Intrerea este libera, ca si plecarea.
By: DanutM on 26 January 2011
at 12:00 pm
Cat priveste numele conspirativ “Radu”, informator catolic cred ca ati avut marea “onoarea” sa interactionati cu un inalt cleric romano-catolic in viata: “monsignorul” , profesorul si marele “teolog” Vladimir Peterca, descris si ca un mare “iubitor de tara si neam”, in articolul mai jos.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/fals-monsenior-turnator-la-varful-bisericii-catolice-924530.html
By: Marinescu Stefan on 21 March 2011
at 12:05 pm
Am vazut si eu articolul. Foarte trist.
By: DanutM on 21 March 2011
at 12:35 pm
Domnule Danut Manastireanu,
ne puteti spune daca s-a publicat lista prezbiterilor din Iasi de la cultul crestin dupa evanghelie care au colaborat cu securitatea? Va multumesc anticipat!
By: Ion Ionescu on 10 May 2011
at 9:34 pm
Nu cred ca s-au publicat liste cu informatorii din biserici. Dar cred ca puteti solicita acest lucru la CNSAS. Daca va vor da, asta e alta poveste.
By: DanutM on 10 May 2011
at 10:20 pm
[...] Page / Archives – 288.657 Acest blog – 20.116 Securiști – 12.831 Informatori – 11.014 Cum să faci un eseu – 10.678 Avertizare – 8.843 Argument – 8.610 [...]
By: Persona (1 milion de accesări) – Postări și pagini cu peste 5.000 de accesări « Romania Evanghelica on 15 May 2012
at 7:08 pm