Sunt sigur ca aceasta intrebare este pe buzele unora dintre cei care au poposit pe blogurile pe care semneaza cu pseudonimul ‘Dyo’.
L-am intilnit pe Dionis acum citiva ani, in timpul unei vizite la Ferma Crit, din Transilvania. El lucra acolo de ceva vreme, raspunzind de latura spirituala a acestei activitati a World Vision Romania.
L-am descoperit apoi cu fascinatie in blogosfera pe Dyo, si abia mai tirziu am facut legatura, intelegind ca cei doi erau doar doua personae ale aceleiasi persoane.
Dyo este in mod evident un evanghelic atipic. Mai intii pentru ca gindeste – cei mai multi credinciosi din comunitatile noastre n-ar gindi nici sa-i tai cu cutitul – pentru ei este suficient ca (cred ei) gindesc (pentru ei) pastorii. Apoi pentru ca scrie foarte bine – are stil – dar nu foloseste limba pentru a-si ascunde intentiile si a imbrobodi ori a lua in raspar pe altii in mod gratuit, asa cum fac unii dintre ‘talentatii’ blogosferei evanghelice, chiar daca nu se da inapoi neaparat de la dispute, atunci cind crede ca merita.
Dyo este atipic si prin lecturile lui – mult mai diversificate, mai serioase si mai aprofundate decit ale majoritatii confratilor lui. In final, evanghelic fiind, Dyo are un profund respect pentru Sfinta Scriptura, pe care n-o foloseste insa ca sa-si justifice ieftin propriile erezioare, asa cum fac majoritatea evanghelicilor, ci se intreaba cu seriozitate in fata ei, nu se multumeste cu raspunsuri facile si nu-i este frica de incertitudini si intrebari fara raspuns.
Pentru ca nu-l cunosc suficient de bine pe Dionis ca sa va spun mai mult, va redau cuvintele cuiva care il stie mult mai bine, si care va ramina anonim. Cred ca citind aceste rinsuri, il vom aprecia mai mult pe cel care se afla in spatele pseudonimului Dyo. Iar lui ii doresc sa nu ia chiar foarte in serios acest portret magulitor. Cu siguranta ca si el, ca si mine, are laturile lui intunecate si luptele lui interioare. Dumnezeu le stie insa pe toate si continua sa ne transforme, prin Duhul, in asemanarea Fiului sau Isus Cristos.
Dionis ( Dyo) a studiat informatica la Universitate in Cluj. A fost un student de frunte si un matematician care a concurat cu succes in olimpiade nationale.
Este nascut in Prundul Bargaului, a fost crescut doar de mama lui, tatal fiind absent de cand a fost foarte mic, cred chiar bebelus.
Se inchina in Biserica Baptista nr 1 din Targu Mures unde conduce un grup de studiu biblic cu barbatii si invata din scriptura in adunare. Este un “mic” Beni [Faragau]. Are darul invatarii si descoperirii adevarului Scripturii captivand cu ceea ce Domnul ii descopera.
S-a intors la Domnul ca student in facultate prin Ronela, actuala lui sotie, care atunci i-a fost doar prietena, dar care a reusit sa il prezinte pe Cristos real si prezent, fara compromisuri, cand el ca tanar era in cautarea adevarului. Dupa ce a vizitat alte conceptii despre lume si viata din lumea rockului, citind scriptura a ajuns sa inteleaga adevarul care l-a eliberat.
Este un om dedicat in ce face si integru, traieste fara compromisuri; a renuntat la pozitii si slujbe pentru a nu se compromite sau a fi parte la compromisuri, chiar daca asta a insemnat sa traiasca simplu sau total dependent de Domnul in cateva ocazii, avand familie si copii mici.
Sunt sigur ca vom continua sa citim o multime de lucruri interesante iesite din ‘pana lui’ Dyo, si, cite stie, poate o carte, cindva, cind slujba exigenta la World Vsion ii va da ragaz. Eu unul as fi primul interesat s-o citeasca. Multumesc, Dionis Bodiu. Ma bucur ca existi.










[...] Cine este Dionis Bodiu? Fri Sep 17, 2010 17:13 pm Dionis Bodiu Sunt sigur ca aceasta intrebare este pe buzele unora dintre cei care au poposit pe blogurile pe care semneaza cu pseudonimul ‘Dyo’. L-am intilnit pe Dionis acum citiva ani, in timpul unei vizite la Ferma Crit, din Transilvania. El lucra acolo de ceva vreme, raspunzind de latura spirituala a acestei activitati a World [...] [...]
By: Cine este Dionis Bodiu? - Ziarul toateBlogurile.ro on 17 September 2010
at 6:06 pm
Foarte frumos!
Aşa, da… Da, să şi criticăm pe cine merită să fie criticat, dar să nu uităm de tot să mai şi lăudăm pe cel ce merită să fie lăudat.
Nu-l cunosc personal pe fratele Dionis, dar recunosc că-i citesc cu interes “intervenţiile” în discuţiile de pe bloguri şi da, sunt întru totul de acord cu dumneavoastră în ce-l priveşte.
Dumnezeu să-l binecuvânteze pe fratele Dionis împreună cu a sa familie şi să-l folosească cu mult folos în lucrarea pe care i-a încredinţat-o.
By: Claudiu Lupu on 17 September 2010
at 9:46 pm
[...] mesaj cenzurat
Un domn care semneaza, curajos, ca de obicei, cu preudonimul ‘dreptunghiularul’ si da o adresa de email mincinoasa, incearca sa-si lase pe aici ‘urmele’, asa cum a mai incercat si alta data.
Productiile sale vor avea si de aceasta data aceeasi soarta: vor merge, asa cum merita, la gunoi.
Danut
By: dreptunghiularu on 18 September 2010
at 1:24 am
Am o opinie nuanțată despre Dyo. Îl consider MAI violent decît cei pe care îi critică pentru violență verbală.
E doar o chestiune de timp pînă cînd vă veți convinge.
Știu că vă plac cei ascuțiți la limbă, dar mai știu că nu vă place să o facă pe spatele dvs.
Dyo este un excelent interlocutor. Cu condiția să își tempereze… violența.
By: Alin Cristea on 18 September 2010
at 12:12 pm
Sa vedem, sa vedem, Alin.
Nu violenta ma deranjeaza pe mine (in afara de cazul, cum bine zici, cind e indreptata asupra mea; sunt sigur ca tu esti altfel), ci nedreptatea si ignoranta fudula. Din astea n-am vazut la Dyo.
By: DanutM on 18 September 2010
at 1:28 pm
Acum cîțiva ani, la biserică, un frate mi-a întors mîna la spate și m-a pus cu fața la perete, în fața altor frați.
Iată cel puțin un caz în care am fost… altfel.
By: Alin Cristea on 18 September 2010
at 7:36 pm
Dyo ar tre sa-si tempereze temperamentu sau temperatura dyo-loagelor? Oh tempera!
Seriously, faptul ca Dyo critica violenta altora in mod…violent e un punct alb pe tabla lui. Inseamna ca stie ce-l doare si nu doreste semenului sa-i semene. Asta in cazul in care premisa de la care pornim e ca Dyo e vio-lent
By: sam on 18 September 2010
at 9:57 pm
Atenție, a critica violența altora în mod violent nu este, în sine, un fapt de salutat. Vorbim de contextul creștin.
Altfel, pe mine ar trebui să mă vedeți înger de lumină, iar pe Dănuț Mănăstireanu, care l-a făcut “descreierat” pe un autor, un heruvim coborît în lumea noastră de țărînă.
Violența verbală (o expresie nepotrivită pentru situațiile la care ne referim) are rostul ei DACĂ e integrată într-o anumită strategie.
Nu am observat la Dyo vreo strategie.
Premisa de la care am plecat e faptul că Dyo e un excelent interlocur, în anumite condiții.
(Cam așa ceva zicea și Marius Cruceru despre mine: Dacă vrea, Alin poate…)
By: Alin Cristea on 19 September 2010
at 10:54 am
Vorba mozaicului: Si dumneavoastra aveti dreptate
Singura violenta pe care o accept e cea a sabiei: nu la taiat urechi de soldati ci la noduri gordiene. Cu gandul, cu vorba , cu fapta violentam paradoxul vietuirii noastre ca fii de Dumnezeu in trup de argila zilnic.
By: sam on 20 September 2010
at 12:01 am
O întrebare pentru Claudiu Lupu:
Cam pe cîte bloguri ați citit intervențiile lui Dyo?
2-3?
5-6?
By: Alin Cristea on 19 September 2010
at 10:57 am
4-5
By: Claudiu Lupu on 19 September 2010
at 11:52 pm
Ar putea fi menționate cele 4-5?
(Blogosfera evanghelică conține circa 1.000 de bloguri.)
By: Alin Cristea on 20 September 2010
at 2:45 pm
incepe sa semene cu rasbelul celor doi trandafiri
By: pasareaphoenixremixed on 20 September 2010
at 2:57 pm
din cauza tepilor?
By: DanutM on 20 September 2010
at 9:02 pm
pai nu din cauza florilor…
By: pasareaphoenixremixed on 21 September 2010
at 3:25 pm
Bună pace stimabililor! Ma grăbesc sa intru şi eu în discuţia despre Dyo ăsta, câtă vreme e încă fierbinte subiectul… E un sentiment interesant să citesc ce se vorbeşte aici despre mine – ar trebui să facem acest lucru cu fiecare dintre noi ca pe o gimnastică a smeririi şi umflării deopotrivă, sub un control foarte atent al Duhului Sfânt …
Deocamdată o singura persoană mi s-a plâns de tonul exprimării mele faţă de ea; am făcut atunci ceea ce se face cam rar prin blogosfera evanghelica: mi-am cerut iertare si am reyolvat problema în mod onorabil şi pocăiesc. Daca mai sunt si altii … inca sunt intr-o forma buna pentru reparatii morale …
În ce priveşte numărul de bloguri pe care comentez, ele sunt puţine – comentez doar acolo unde sunt subiecte ce mi se par interesante, în condiţiile în care timpul pe care îl am la dispoziţie este nedrept de scurt. Faptul că niciunul din ele nu conţine în denumirea sa cuvântul “evanghelică” … hm, poate se va corecta în timp … depinde şi de Alin, nu-i aşa? (Nu ma refer aici la a-l face mai interesant ci la altceva … daca nu stii despre ce vorbesc, spune-mi)
By: Dyo on 20 September 2010
at 7:51 pm
Domnule Alin Cristea,
vă asigur că am înţeles foarte bine încă de la primul comentariu care este părerea dumneavoastră despre Dyo. În ce mă priveşte, o respect (părerea), dar… atât. Insistenţa cu care doriţi să ne-o impuneţi şi nouă ar putea deveni la un moment dat deranjantă, vorba distinsei noastre gazde, aşa că, haideţi să încheiem aici această discuţie.
Mulţumesc pentru înţelegere.
By: Claudiu Lupu on 20 September 2010
at 9:22 pm
Domnule Claudiu Lupu, ați lăsat nelămurită o chestiune:
Care sînt cele 4-5 bloguri pe care comentează Dyo?
De ce să încheiem discuția?
By: Alin Cristea on 20 September 2010
at 10:55 pm
Nu am reușit să-mi dau seama ce a vrut să spună Dyo în paranteză.
Nici nu-mi dau seama cum de s-a ajuns să se discute despre Alin și “evanghelic” la o postare despre Dyo.
By: Alin Cristea on 20 September 2010
at 10:59 pm
[...] Cristea În 17 septembrie 2010, Dănuț Mănăstireanu afișa pe blogul lui un articol intitulat Cine este Dionis Bodiu?, în care scria despre [...]
By: Ignorantul Dyo « România Evanghelică on 22 September 2010
at 1:49 pm
Nu Danut, nu va fi nici un fel de disputa. Nu este genul meu de confruntare. Cred ca este mai bine ca ai scos acele postari … cine trebuia sa le citeasca le-a citit…
Mai bine ne intoarcem la lucruri serioase.
Multumesc
Dyo
By: Dyo on 23 September 2010
at 8:30 am
[...] by rodi in Christ, Dionis Bodiu, New Testament Tags: ce-ai face daca ai sti cu adevarat ca Domnul (re)vine?, Dionid Bodiu, frica si cutremur sursa pozei toateblogurile.com Un articol de la blogul ‘Frica si cutremur’ scris de Dionis Bodiu: [...]
By: Seducţii cosmice şi imperative pământeşti – ce-ai face dacă ai şti cu adevărat că Domnul (re)vine? (via Dionis Bodiu) « agnus dei on 15 January 2011
at 12:41 am
[...] văzut recent că Dionis Bodiu a abordat o chestiune foarte interesantă. În context evanghelic, unde aproape fiecare individ [...]
By: Cine are dreptate? – despre competiția interpretărilor « Cu drezina on 25 September 2011
at 2:56 pm
[...] Or asta e mai grav și decât faptul că mai ascultă rock când nu-l vede nimeni. Însuși d-l Mănăstireanu, ecumenist anglican și vrăjmaș declarat al fundamentalismului și conservatorismului evanghelic, [...]
By: Ce i-am pregătit lui Dyo (Dionis Bodiu) « Cu drezina on 25 November 2011
at 4:14 pm
[...] lumea este capabilă să ofere sau să primească respectul semenilor. De exemplu, stimabilul Dionis Bodiu, despre care nu ştiu prea multe cu excepţia faptului că are multă, foarte multă, extrem de [...]
By: Pax Hitchensiana | Cosmin Maricari on 21 December 2011
at 12:31 pm
[...] Dănuț Mănăstireanu: “Dyo este în mod evident un evanghelic atipic. Mai întîi pentru că gîndește – cei mai mulți credincioși din comunitățile noastre n-ar gîndi nici să-i tai cu cuțitul – pentru ei este suficient că (cred ei) gîndesc (pentru ei) pastorii. Apoi pentru că scrie foarte bine – are stil – dar nu folosește limba pentru a-și ascunde intențiile și a îmbrobodi ori a lua în răspăr pe alții în mod gratuit, așa cum fac unii dintre ‘talentații’ blogosferei evanghelice, chiar dacă nu se dă înapoi neapărat de la dispute, atunci cînd crede că merită. [...]
By: Premiile Thymos pentru bloguri evanghelice (2011) « Romania Evanghelica on 19 January 2012
at 6:17 pm
Domnule Mănăstireanu, ați avut mare grijă să scrieți numele co……. d- voastră cu majuscule, iar Scriptură cu „s”, se vede că nu mai dați importanță tuturor detaliilor, fie ele și majore. Iar într- o altă ordine de idei, vorba aia „corb la corb nu-și scoate ochii”. Atenție la „micile detalii” domnule pentrucă vulpile mici strică viile mari. În rest să fiți sănătos!
By: Cristi B on 30 January 2012
at 9:12 am
Domnule Cristi B(rad),
Apreciez perspicacitatea dvs in observarea detaliilor. Mentionez insa ca ati trecut cu vederea un detaliu chiar mai important decit ne majuscularea cuvintului scriptura. Ma refer la nemajuscularea pronumelor referitoare la persoanelor divine. Oare din asta ce concluzie (la fel de fantezista) veti trage? ca nu cred in Sfinta Treime?
Nu ar fi mai decent sa ma intrebati de ce fac asta? In cazul in care va intereseaza si altceva decit afisarea intolerantei dvs fundamentaliste.
Deci, daca va intereseaza cu adevarat, sunt gata sa va raspund. Altfel nu am vreme de pierdut si, vorba romanului, ‘nu stric orzul pe giste’.
By: DanutM on 1 February 2012
at 12:39 am