
(Sursa caricaturii, AICI.)
Datele ultimului barometru european arata ca Romania este pe locul doi la alcoolism (eng. binge drinking – definit prin consumarea a cel putin cinci pahare de bautura sau mai mult cu o singura ocazie). Mi se pare interesant faptul ca desi romanul se bate cu pumnul in piept ca este ortodox inca dinainte de Cristos, ‘credinta’ mult clamata nu-l ajuta nicicum sa vadeasca temperanta. Poate ca Biserica Ortodoxa Romana ar trebui sa faca ceva cu privire la aceasta realitate.
Trist. Daca la munca nu prea ne tragem, iata ca macar la betie avem ‘succesuri’. Norocul europenilor ca nu se ocupa eurobarometrul de manele, ca le dadeam lectii la toti.Campioana europeana la betie este Irlanda.
Medalia de bronz’ a fost atribuita Germaniei, urmata de Austria, Marea Britanie, Spania, Grecia si Italia.
Competitie strinsa rau. ‘Felicitari’ concurentilor nostri – daca nu cumva sunt iarasi beti si nu mai pot citi asta.









pai vorba aia: sa nu ne imbatam cu apa kioara!
By: pasareaphoenixremixed on 5 May 2010
at 12:45 pm
la echipe ca la echipe, da sa vezi la individual si individual compus!
By: pasareaphoenixremixed on 5 May 2010
at 12:47 pm
am auzit o zicala la un membru intr-o biserica de la tara: “cea mai buna bautura este apa de izvor, daca pui o picatura intr-un kil (litru) de vinisor”
By: John on 5 May 2010
at 4:00 pm
Zicala respectiva e un catren de-al faimosului Pastorel. Si ca sa continuam in tema, iata si epitaful unui popa betiv:
In aceasta groapa
Zace un sicriu;
In sicriu un popa,
Si-n popa, rachiu!
By: Alex Pop on 5 May 2010
at 10:47 pm
Salutar apelul catre BOR. Sper sa fie auzit. Prea adesea de la altar se face apologia bauturii, de parca ar fi de la Domnul; si din pacate multi preoti dau un exemplu negativ in privinta abuzului de alcool.
In ce-i priveste pe evanghelici, post-revolutionarii au lasat garda jos, ca sa ma exprim finutz. Efectele in timp vor fi devastatoare; biserici intregi baptiste au disparut – dupa razboi – in Ardeal de pe urma alcoolului. De ce-ar fi acum diferit? Exista duhuri in alcool, mi-a spus un fost betiv ce s-a pocait. Nu stiu daca-i adevarat dar mi-e greu sa-l contrazic.
By: Doru Radu on 5 May 2010
at 6:26 pm
de aia voi acolo le spuneti spirits, nu?
By: pasareaphoenixremixed on 5 May 2010
at 8:41 pm
True story;
O biserica baptista din America s-a rugat pt bca irtul din vecinatate sa se inchida. In scurt timp, birtul si-a piedut clientii. Patronul a dat in judecata biserica cerind despagubiri serioase pt pierderea financiara.
Biserica s-a aparat cum ca n-are nici o legatura cu paguba creata.
Cu sau fara umor judecatorul s-a declarat incurcat:
“Sa cred o biserica ce nu crede-n puterea rugaciunii sau un betiv ce crede in ea?”…
…Pe vremuri in folclorul baptist din Ro circula proverbul (trist):
“Pocaitii beau pe ascuns comunistii se roaga pe ascuns”.
By: Doru Radu on 5 May 2010
at 9:09 pm
“romanul se bate cu pumnul in piept ca este ortodox inca dinainte de Cristos”…asta e drăguţă foc
By: corneliurotar on 5 May 2010
at 10:25 pm
Rusia pe niciunde? Mie mi se pare contrafăcut studiul ăsta.
By: corneliurotar on 5 May 2010
at 10:28 pm
Este vorba de Uniunea Europeana. Rusia este in Asia
By: DanutM on 5 May 2010
at 10:30 pm
E bine frate Mănăstireanu, i-aţi reabilitat pe bieţii ruşi
By: corneliurotar on 5 May 2010
at 10:32 pm
N-au ei nevoie de ajutorul meu. Se descurca si singuri. Ai citit Moscova pe vodca? Este hilara. Sau, daca nu, citeste capitolul despre alcool din cartea lui Vasile Ernu Nascut in URSS.
By: DanutM on 5 May 2010
at 10:52 pm
Nu, nu am citit…mulţumesc de sugestii, notez undeva să nu uit. Actualmente mă lupt cu Petre Ţuţea şi Emil Cioran (luaţi de către mine în antiteză).
By: corneliurotar on 5 May 2010
at 10:56 pm
“Campioana europeana la betie este Irlanda.
—
Erata: in loc de “betie” a se citi “baut” …
Irlandezii consuma cantitati mari de bautura mai ales in weekend si mai mici in fiecare zi.
In schimb, se tin pe picioare oricita bautura ar fi servit (exceptie fac cei foarte tineri, sau cei carora li s-a servit si un tranchilizant in bautura, sau combinatii de bautura si droguri).
Si oricit de campioana ar fi Irlanda la bautura, va asigur ca am intilnit printre nativi si abstinenti (nu putini).
By: xfinger on 7 May 2010
at 1:03 pm
Atunci cind cineva bea cinci pahare de vin sau cinci beri la o masa, acesta nu este ‘baut’, ci ‘betie’.
By: DanutM on 7 May 2010
at 2:33 pm
poate depinde cit de mult alcool are lichidul si cit dureaza masa… eventual e adictie sau dependenta.
By: pasareaphoenixremixed on 8 May 2010
at 8:17 am
Desigur, si cit de mare e paharul, si cite kilograme are betivul si multe altele asemenea
By: DanutM on 8 May 2010
at 6:11 pm
Eufemismele acestea, adictie, dependentsa sunt riscante pt ca nu-s doar o simpla chestie de stil. Adica doar inlocuiesc arhaisme: patima, betie. Ele diminueaza impactul asupra constiintei omului impiedicindu-l sa realizeze graitatea. De fapt, adictii, dependenta ar trebui inlocuite de termenul pacat si nimic altceva. Multe hoby-uri cad in aceeeasi categorie. Indulcirea lor e riscanta.
By: Doru Radu on 10 May 2010
at 12:24 pm
Dupa cum e scris articolul, concluzia ce se doreste a fi trasa e evidenta: normal ca beau mult, ca doar is ortodocsi si nici BOR-ul nu-i ajuta! Acum, ce nu e clar, romanii beau pentru ca sunt ortodocsi sau in ciuda faptului ca sunt ortodocsi?
Prima masura ce cred ca trebuie avuta in vedere de BOR eu cred ca trebuie sa fie Impartasirea enoriasilor (simbolic, bineenteles) cu suc de struguri “ca-n America”- vorba unui slagar, ca o binevenita reforma a exemplului prost dat de Hristos.
By: Ieronim on 9 May 2010
at 9:29 pm
Nu, domnul meu, ati tras o concluzie gresita, bazata pe suspiciune.
Argumentul este urmatorul: de vreme ce citca 86% din romani sunt ortodocsi si betia este un flagel national este in primul rind datoria Bisericii Ortodoxe si apoi a celorlalte biserici de a adresa o problema. Daca e perceputa cu adevarat ca o problema, ceea ce inca ramine d dovedit.
Comentariul dvs. vadeste ca nu va preocupa prea mult aceasta chestiune.
In ce priveste plesneala ironica din final, ea u mi se poate adresa. Eu socotesc ca sucul de struguri folosit de americani si nu numai, la Euharistie este aproape o blasfemie. In plus, acum cind scriu am linga mine o bere rece si ma bucur de ea. Asa fiind, cautati pe altcineva sa mistocariti pe teme de legalism.
By: DanutM on 9 May 2010
at 11:10 pm
Sigur, “plesneala mea ironica din final” e cam la acelasi nivel de “mistocareala” cu ce a dumnevoastra referitoare la ortodocsii de dinainte de Hristos. Chestiune cu sucul de struguri nu va viza, dumnevostra fiind Anglican.
By: Ieronim on 10 May 2010
at 10:50 am
Nu e vorba de mistocareala. Este un citat din fostul Patriarh, Dumnezeu sa-l ierte, care zicea odata ca suntem crestini de peste 2200 de ani.
By: DanutM on 10 May 2010
at 9:49 pm